رزومه دکتر رها مسیح

دکتر رها مسیح  از مدرسین برند ریاضیات و هندسه کنکور و استاد دانشگاه و دارای مدرک دکترای مهندسی شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران میباشند

در حال حاضر دکتر رها مسیح از پژوهشگران و نخبگان برتر کشور و از بهترین دبیران هندسه و گسسته کنکور ایران میباشند.

کسب  رتبه 2 کنکور سراسری ارشد در سال 1394   و کسب  رتبه 9 آزمون سراسری دکترا در سال 1399  و  سابقه حضور در مدارس تیزهوشان و آموزشگاه های برند کشوری و سابقه طراحی سوالات آزمون های آزمایشی کشوری دکتر مسیح  را زمره دبیران برتر هندسه و  ریاضی و گسسته ایران قرار داده است.

رها مسیح

استاد رها مسیح

دکتر رها مسیح از نفرات برتر آزمون انجمن بنیاد خلاقیت در سال1381 بوده اند.همچنین این استاد نابغه ریاضی ایران  موفق به کسب رتبه 13 کشوری در مسابقات رباتیک ایران در سال1386 گردیده اند.

استاد رها مسیح مدرس دروس هندسه و گسسته و ریاضیات در دبیرستانهای تیزهوشان و از دبیران برتر ایران میباشند

از سوابق  تالیفی پژوهشی دکتر رها مسیح میتوانیم به تالیف تله کتاب ریاضی فکور اشاره نماییم

سوابق تدریس استاد رها مسیح :

افتخارات:

سایر تالیفات دکتر رها مسیح عبارتند از :

با دکتر رها مسیح گپ دوستانه ای در خصوص آموزش درس ریاضیات و به ویژه درس هندسه داشتیم که خلاصه ای از این گفتگو را در ادامه تقدیم حضورتان خواهیم نمود.

والا عرض کنم خدمت شما که تدریس (چه در دانشگاه و چه در سطح کنکور) باید توسط افرادی انجام شود که خودشان سابقه موفقیت داشته اند،شما ببینید در حال حاضر اکثر اساتید بزرگ کشور خودشان از افراد موفق در دوران تحصیلی بوده اند و چه کسی به جز این افراد موفق میتواند دیگران را در مسیر درست هدایت کنند.

البته ناگفته نماند که بنده علاوه بر حضور حرفه ای در عرصه تدریس کنکور و تدریس دانشگاهی در حوزه تخصصی تحصیلی خود نیز فعال هستم و به تازگی جایزه مهمی را در طراحی شهری از کشور اتریش بدست آورده ام

استاد رها مسیح : بهترین طرح درس برای دانش آموزان کنکوری، آموزش به همراه حل تستهای فراوان میباشد. طراحی یک طرح درس خوب برای آموزش هندسه از تحلیل رابطه ای، استدلال بنیادی و سبک های مختلف یادگیری استفاده می کند. آموزش تحلیل رابطه‌ای به دانش‌آموزان آنها را قادر می‌سازد تا آن یادگیری را برای استفاده در فعالیت‌های هندسه و انجام استدلال اساسی حفظ کنند . هر دانش آموز در نحوه یادگیری و حفظ اطلاعات متفاوت است. بنابراین، درک سبک های مختلف یادگیری هنگام ایجاد دروس هندسه ضروری است.

رها مسیح : تجزیه و تحلیل رابطه ای به دانش آموزان در هنگام مقایسه اشکال با یکدیگر دیدگاه می دهد. آنها مفاهیم موقعیت ها را یاد می گیرند. شکل 1 سه مثلث را در رنگ های مختلف نشان می دهد. تحلیل رابطه‌ای ممکن است برای توصیف موقعیت‌های آن‌ها و چگونگی ارتباط هر یک با دیگران مورد استفاده قرار گیرد.

تجزیه و تحلیل رابطه ای به دانش آموزان آموزش می دهد تا مقایسه بین اشکال را درک کنند.

یک معلم هندسه خوب و بهترین دبیر هندسه ایران  نیز باید استدلال اساسی را در دروس آماده کرده و در آن گنجانده باشد. دو نوع استدلال اساسی وجود دارد: قیاسی و استقرایی. در هندسه زمانی استفاده می‌شود که دانش‌آموزان فرضیه‌هایی را ایجاد می‌کنند و به دنبال آن شواهد و حقایق را برای نتیجه‌گیری پیدا می‌کنند. استدلال استقرایی ممکن است با اجازه دادن به دانش آموزان برای انجام مشاهدات و بیان ارتباط و روابط شکل ها و الگوها در فعالیت ها مورد استفاده قرار گیرد. این فرضیه سازی است. استدلال قیاسی در اثبات و نتیجه گیری بر اساس حقایقی مانند فرضیه ها و قضایای اثبات شده در هندسه استفاده می شود.

 

دانش‌آموزان با استدلال استقرایی و قیاسی یاد می‌گیرند، زیرا قبل از جمع‌آوری حقایق بیشتر برای رسیدن به نتیجه‌گیری یا تعمیم صحیح، کاوش می‌کنند و به نتیجه اشتباه می‌رسند.

رها مسیح : برای یک یک معلم هندسه خوب و بهترین دبیر هندسه ایران  سه نوع اصلی از سبک های آموزشی وجود دارد: دیداری، شنیداری و حرکتی.

یادگیرندگان بصری: از طریق دیدن الگوها و تصاویر، تجربه و ارتباط را به دست آورند. این نوع یادگیری از زمانی که بچه ها خیلی کوچک هستند شروع می شود. درک مفاهیم ریاضی بر اساس ظاهر بصری و تصویر یا نمایش سه بعدی است. هدف درس هندسه شناسایی اشکال و نام آنها در سطح دوم است.

یادگیرندگان شنیداری: برای تقویت یادگیری و ایجاد تأثیرات خوب در ذهن خود به موسیقی و صدا نیاز دارند. استفاده از قافیه و ریتم در موسیقی برای دانش آموزان جوان تر جذاب است و به درس ها سرگرمی می بخشد. ذهن کلمات را با همراهی با ملودی و صداها به هم متصل می کند.

یادگیرندگان حرکتی: هنگامی که حرکت بدن با یادگیری مرتبط است، مانند رقصیدن یا ضربه زدن و ریتم، اطلاعات را بهتر حفظ می کنند. استفاده از رقص برای توصیف اشکال و الگوها راه دیگری برای ایجاد خاطرات ماندگار در ذهن دانش آموزان برای یادآوری آسان است.

وظیفه یک معلم هندسه خوب و بهترین دبیران هندسه گسسته ایران  این است که تمام سبک های یادگیری را با هنر، موسیقی، زبان و دانش مکانیکی ادغام کند تا یک محیط یادگیری منسجم را تشکیل دهد که برای هر کودکی مفید باشد. قرار گرفتن در معرض مداوم و استفاده مکرر از سبک های مختلف یادگیری به تقویت تداعی حافظه مغز کمک می کند.

نمونه هایی از فعالیت ها و درس های هندسه گسسته

فعالیت ها و درس های هندسه باید آمادگی دانش آموز برای یادگیری هندسه را در نظر بگیرد. استراتژی های بصری و عملی بیشتری برای دانش آموزان جوان طراحی شده است. دانش آموزان  در درس هندسه دبیرستانی ممکن است از استدلال استقرایی و قیاسی در تحقیقات و کاوش های خود استفاده کنند. بدون این آموزش آمادگی، دانش آموزان در درک اثبات ها و دروس هندسه سطح بالاتر مشکل خواهند داشت.

 

با سپاس از خانم دکتر رها مسیح که وقت ارزشمند خود را در اختیار تحریریه ما قرار دارند

مصاحبه با سایر اساتید شهیر ایران ادامه دارد………………

 

 

تگ ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

کلیه حقوق مربوط به کارنامه خرد می باشد و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است