معرفی بهترین دبیران و اساتید زیست شناسی ایران

جهت هماهنگی کلاس با دبیران برند ایران 

با شماره های زیر تماس بگیرید

 26401062 – 021  یا   7680995-0910

ضمن ادای احترم به تمام همکاران عزیز خود به معرفی بهترین دبیران زیست ایران و برترین اساتید زیست شناسی از زاویه دید مشاوران کارنامه خرد خواهیم پرداخت. ملاک ما در انتخاب این افراد صرفا نظر شخصی مشاوران این مجموعه و نظرات دانش آموزان سنوات گذشته میباشد.اگر دبیر خوبی را میشناسید که از نظر شما در این لیست مغفول مانده است،لطفا رزومه و مشخصات ایشان را به گروه رصد کارنامه خرد از طریق تلگرام به شماره 09107680995 ارسال فرمایید.لیست زیر  متشکل از بهترین معلمان زیست ایران میباشد بهترین اساتید زیست ایران از نگاه کارنامه خرد:

 

لیست بهترین اساتید زیست ایران :

1- دکتر همایونی  مولف کتب زیست شناسی قلمچی و طراح تست کنکور های آزمایشی و مدرس برنامه های تلویزیونی

2- استاد اشکان هاشمی زیست نویسنده و مدرس

3- استاد مهدی آرامفر

 4- استاد محمد رضا عمارلو زیست

5- استاد رضا اربابیان مولف کتب خانه زیست شناسی ایران و طراح تست کنکور های آزمایشی و مدرس برنامه های تلویزیونی

6- استاد علی پناهی شایق زیست

7-  استاد محمد مهدی میوه چی زیست

8- استاد علی کرامت زیست

 9- استاد امیر حسین حقانی فر زیست

10- استاد حاجی یوسف از مدرسین برتر ایران

استاد حنیف عظیمی زیست

 استاد ماجد موید زیست

 استاد امین امین الرعایا زیست

استاد منصور کهندل زیست

استاد رضا امیر زیست

استاد پدرام فرهادیان زیست

 استاد محمد چلاجور زیست

 استاد امید فراهانی زیست

 استاد وحید شایسته زیست

 استاد محمد هاشمی زیست

 استاد  مسعود حدادی زیست

استاد مهدی آرام فر زیست نویسنده و مدرس 

 استاد امید شیخ حسنی زیست

استاد محمد همدانی زیست

 استاد  علی رضا اکبرپور زیست

 استاد مجید نیک راد زیست

 استاد رضا راحمی زیست

استاد جمال نیکنام زیست

استاد علیرضا اعتماد زیست

استاد رضا اربابیان زیست

استاد علی ظهری زیست

استاد  مهرداد عالی پور زیست

استاد حمید راهواره زیست

 استاد هادی کمشی زیست

بهترین دبیران زیست ایران

معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران

 

سبک آموزشی دبیران برتر زیست چه تفاوت هایی با هم دارد؟

سالها پیش زیست شناسی درسی حفظ کردنی محسوب میشد و داشتن دبیر زیست خوب چندان برای دانش آموزان اهمیت نداشت.دانش آموزان صرفا به دنبال دبیران برتر در دروس ریاضی و فیزیک بوده و برای درس زیست شناسی آنچنان اهمیتی قایل نبودند. زیرا سوالات زیست شناسی به صورت کاملا کلیشه ای از روی کتاب درسی طراحی میگردید.

اما در ده سال اخیر به ناگاه همه چیز تغییر نمود و درس زیست شناسی با تغییرات اساسی در نحوه طراحی سوالات روبرو گردید و سوالات بسیار مفهومی شدند.از این رو پس از سالها خواب زمستانی،ناگهان دبیران زیست شناسی از اهمیت ویژه ای در کنکور برخوردار شدند و هم اکنون دبیران خوب زیست شناسی و بهترین اساتید زیست کنکور در زمره دبیران پرمخاطب و کانون توجه دانش آموزان درامدند.

اکنون بهترین دبیران زیست شناسی ایران با توجه به تغییرات گسترده کنکور در سالهای اخیر، روی به تدریس مفهومی آورده و با استفاده از انیمیشن و نقاشی های رنگی که اکثرا حاصل زحمات و ذوق شخصی شان است،سعی میکنند به عنوان برترین اساتید زیست شناسی، بهترین ارایه را جهت جلب توجه مخاطبان زیست ارایه دهند حم

بهترین دبیران زیست شناسی پیش از هر چیزی  یک انسان خوب است، آگاه، تحصیل کرده، خوش اخلاق، عاشق بچه ها و حرفه اش است، میهن پرست، شهروند، شخصیتی عمومی است که دانش آموزان و جوانان را برای آینده مردم و میهن آماده می کند. …

بهترین دبیران زیست شناسی چه ویژگی هایی دارند ؟

بهترین دبیران زیست شناسی خوب علم موضوعی را که تدریس می کند به خوبی می داند، مشتاقانه افق های توسعه آن را دنبال می کند – اکتشافات جدید، تحقیقات، دستاوردها، او همچنین از مشکلات علم آگاه است. یک بهترین دبیران زیست شناسی خوب بیشتر از برنامه درسی دبیرستان می داند. دانش عمیق، نگرش گسترده به منظور آشکار ساختن جذابیت علم، دانش، موضوع، فرآیند تدریس برای دانش آموزان مهم است. دانش آموزان باید در چهره بهترین دبیران زیست شناسی، فردی باهوش، آگاه، متفکر را ببینند که به هنر او علاقه مند است…

ثالثاً، بهترین دبیران زیست شناسی خوب باید فردی باشد که علوم روانشناسی و تربیتی را بداند و عدم امکان کار با دانش آموزان را بدون اطلاع از علوم تربیتی احساس و درک کند.

چهارم ، یک بهترین دبیران زیست شناسی خوب باید در حرفه خود استاد باشد.

بهترین دبیران زیست شناسی معمار دنیای معنوی نسل جوان است، فردی مورد اعتماد جامعه . جامعه گرانبهاترین و با ارزش ترین دارایی خود – فرزندانش، امیدها و آینده اش را به بهترین دبیران زیست شناسی می سپارد. هدف و وظیفه مدرسه بهترین دبیران زیست شناسی را مشخص می کند – شکل دادن به آینده مردم، دولت، میهن پرستی، احترام به سنت های ملی و اصول دموکراسی، حقوق بشر و آزادی ها، پرورش شهروندان و افراد متعهد به اندیشه های آذربایجانی که مستقل و خلاقانه می اندیشند.»

بله، بهترین دبیران زیست شناسیی یک حرفه بسیار شرافتمندانه است – وظیفه ای به سختی یک شغل باشکوه و مسئولانه .

تدریس کاری بسیار دشوار و مسئولیت پذیر است. همه نمی توانند با آن کنار بیایند و اشتباه بزرگی است که همه را بهترین دبیران زیست شناسی خطاب کنیم و فرزندان را به او بسپاریم. از آنجایی که تربیت یک امر است، خیر. هر جور بزرگش کنی آدمی ظهور می کند، اندکی سهل انگاری در تربیت، آینده دانش آموزان را تباه می کند و خانه اش را ویران می کند.

     بهترین دبیران زیست شناسی که دست به این هنر دشوار زده است ابتدا باید همه اینها را در نظر بگیرد. بهتر است بهترین دبیران زیست شناسی که تدریس خود را شکنجه‌گر سیبری می‌داند، با کنار گذاشتن خود از این هنر، از شر سختی و مسئولیت خلاص شود.

مهارت های حرفه ای بهترین دبیران زیست شناسی.ویژگی های شخصی بهترین دبیران زیست شناسی، توانایی های حرفه ای بهترین دبیران زیست شناسی.

توانایی تحصیلی در داشتن دانش گسترده و عمیق، مطالعه و انتقال آخرین دستاوردهای علم به دانش آموزان بیان می شود.

توانایی آموزشی – خود را در توانایی آموزش دانش، تسلط بر مهارت های آموزشی و روش شناختی نشان می دهد.

توانایی ارتباطی – در توانایی برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان، همکاران و والدین آنها، به سبک دموکراتیک، توانایی نزدیک شدن به هر دانش آموزان به صورت جداگانه بیان می شود.

توانایی سازنده در برنامه ریزی صحیح فعالیت های خود و فرزندان (تیم)، پیش بینی مشکلات و آمادگی برای غلبه بر آنها بیان می شود.

توانایی ارادی – عاطفی در خودکنترلی بهترین دبیران زیست شناسی، خویشتن داری، نرمی و جدیت، صبر بیان می شود.

توانایی های آموزشی – به فرد آماده داده نمی شود. آنها را می توان در فعالیت های روزانه و کار سخت به دست آورد.

       ویژگی های فردی بهترین دبیران زیست شناسی:ویژگی های شخصی بهترین دبیران زیست شناسی، توانایی های حرفه ای بهترین دبیران زیست شناسی.

  1. بهترین دبیران زیست شناسی فردی با اعتقادات بالا، حرفه، بهترین دبیران زیست شناسی است – یک شهروند. او باید با مشکلات مردم و میهن زندگی کند و جوانان را با این روحیه تربیت کند. بهترین دبیران زیست شناسیی یک حرفه میهن پرستانه است. این بهترین دبیران زیست شناسی است که دانش آموزان و جوانان را با روحیه عشق به میهن تربیت می کند، آنها را برای دفاع از میهن آماده می کند.

صدراعظم آلمان او. بیسمارک شکوه آلمان را با بهترین دبیران زیست شناسی عامیانه آلمانی مرتبط کرد. بهترین دبیران زیست شناسی آلمانی پیروزی پروس در جنگ فرانسه و پروس را پیروزی می دانست: «ما پیروز شدیم زیرا بهترین دبیران زیست شناسی آلمانی بر بهترین دبیران زیست شناسی فرانسوی پیروز شد».

  1. بهترین دبیران زیست شناسی باید دارای فرهنگ و اخلاق بالا باشد. باید شامل فرهنگ بیرونی و درونی، صفات اخلاقی اصیل (صداقت، عدالت، مهربانی، انسان دوستی، سادگی و غیره) باشد. بهترین دبیران زیست شناسی باید کار تربیت را خودش شروع کند، چون کیفیتی را که ندارد به دیگران منتقل نمی کند.
  2. بهترین دبیران زیست شناسی باید دانش و دانش عمیق داشته باشد . دانش سلاح اصلی بهترین دبیران زیست شناسی است. یاکومنسکی بهترین دبیران زیست شناسی نادان را به چراغی بدون نور و چشمه ای بدون آب تشبیه کرد. چنین “بهترین دبیران زیست شناسیی” نمی تواند دانش عمیق را به دانش آموزان منتقل کند. بهترین دبیران زیست شناسی ضعیف دانش آموز ضعیف می سازد.
  3. بهترین دبیران زیست شناسی باید موضوع، حرفه و فرزندان خود را دوست داشته باشد. به گفته LNTolsto، بهترین دبیران زیست شناسیی که شغل خود را دوست دارد بهترین دبیران زیست شناسی خوبی است و بهترین دبیران زیست شناسیی که فرزندان و موضوع خود را دوست دارد بهترین دبیران زیست شناسیی عالی است.
  4. بهترین دبیران زیست شناسی باید شهرت بالایی داشته باشد و برای بچه ها الگو باشد. آوازه بهترین دبیران زیست شناسیی که مصداق دانش عمیق و فرهنگ و اخلاق است نیز بالاست. به دست آوردن اعتبار دشوار است، اما از دست دادن آن آسان است: اقدامات نامناسب، رفتار ناعادلانه، گفتار بی دقت می تواند یک بهترین دبیران زیست شناسی را بدنام کند. پس هر بهترین دبیران زیست شناسیی باید در قبال گفتار و کردار خود مسئول باشد و پاسدار آبروی خود باشد.

کلمه بهترین دبیران زیست شناسی مقدس نیست، تعلیم مقدس است.یعنی اولیا افرادی هستند که وظایف خود را به درستی انجام می دهند. بهترین دبیران زیست شناسی نقش بسزایی در شکل گیری نسل جوان دارد. بهترین دبیران زیست شناسی موجودات ارزشمندی هستند که در دانش آموزانی به ما یاد می دهند با قلم بنویسیم و دانش خود را هر سال با ما در میان بگذارند.

حیدر علی اف، رهبر ملی، کار بهترین دبیران زیست شناسی را ستود و گفت: “من در دنیا نامی بالاتر از بهترین دبیران زیست شناسی نمی شناسم. هر یک از ما ذره ای از قلب گرم بهترین دبیران زیست شناسیی داریم. او بهترین دبیران زیست شناسیی دارد و یاد او را در سراسر جهان گرامی می داریم. زندگی ما با احترام و سپاسگزاری است.»

بهترین اساتید زیست کنکور آرزوی یادگیری همه دانش آموزان خود را دارند. این آرزوی دستیابی به همه دانش آموزان رشته ها، سطوح سنی و انواع مؤسسات را در بر می گیرد. بیشتر بهترین اساتید زیست کنکور این کار را به دلیل عشق واقعی به رشته خود و تمایل به اشتراک گذاری شگفتی رشته انتخابی خود با دیگران انجام می دهند. آموزش زیست شناسی از این نظر با سایر رشته ها تفاوتی ندارد. با این حال، هر چقدر که در علم تلاش کنیم، فقدان تنوع آشکار در آمار افرادی که رشته‌های علمی را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، نشان می‌دهد که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد نحوه دسترسی به همه دانش‌آموزان داریم.

چرا دانشجویان کارشناسی زیست شناسی را ترک می کنندالین سیمور و نانسی هویت  شواهد زیادی از تجزیه و تحلیل مطالعات قبلی و تحقیقات خود ارائه می دهند که دو عامل عمده در انتخاب دانشجویان در مورد ادامه تحصیل در رشته های علمی و رضایت آنها از علم به عنوان انتخاب رشته – جو کلاس و آموزش دانشکده نقش دارند. . این عوامل زمینه ساز بسیاری از دلایلی است که «تغییرکنندگان» رشته های زیست شناسی را ترک می کنند و بسیاری از شکایاتی که «غیر تعویض کننده ها» در مورد تحصیلات خود در زیست شناسی دارند فضای رقابتی کلاس، نمره دهی دقیق، برنامه های درسی بیش از حد، و نگرش آشکار برخی از اعضای هیئت علمی اغلب به عنوان انتقادات و دلایلی برای کنار گذاشتن رشته زیست شناسی ذکر می شود. با این حال، سیمور و هویت تأکید می‌کنند که «تغییرکننده‌ها» و «غیر تعویض‌کننده‌ها» جمعیت‌های متفاوتی از دانش‌آموزان نیستند.از آنجایی که توانایی تحصیلی یک پیش بینی قابل اعتماد برای اینکه چه کسی می ماند و چه کسی می رود نیست. این به این نتیجه می‌رسد که محیط‌های کلاس زیست شناسی، سبک‌های تدریس مربی و فرآیند انتخاب مربی، ناخواسته باعث از دست دادن دانش‌آموزان توانا و علاقه‌مند به حرفه علم می‌شود. اگر دانش‌آموزان را دقیقاً به این دلیل از دست بدهیم که آنها متفاوت یاد می‌گیرند و متفاوت از کسانی که در حال حاضر بر این حرفه مسلط هستند و به آنها می‌آموزند متفاوت فکر می‌کنند، منبع بالقوه خلاقیت آینده را در رشته خود از دست می‌دهیم. شیلا توبیاس (اگر دانش‌آموزان را دقیقاً به این دلیل از دست بدهیم که آنها متفاوت یاد می‌گیرند و متفاوت از کسانی که در حال حاضر بر این حرفه مسلط هستند و به آنها می‌آموزند متفاوت فکر می‌کنند، منبع بالقوه خلاقیت آینده را در رشته خود از دست می‌دهیم. شیلا توبیاس (اگر دانش‌آموزان را دقیقاً به این دلیل از دست بدهیم که آنها متفاوت یاد می‌گیرند و متفاوت از کسانی که در حال حاضر بر این حرفه مسلط هستند و به آنها می‌آموزند متفاوت فکر می‌کنند ، می نویسد که «هر دانش آموزی که علم انجام نمی دهد نمی تواند علم انجام دهد. خیلی ها به سادگی انتخاب می کنند که این کار را نکنند.» توبیاس فرآیند انتخاب دوره های زیست شناسی مقدماتی را به عنوان نیروی محرکه در برابر مشارکت متنوع و در نتیجه تنوع بخشیدن به رویکردهای فکری در این حرفه شناسایی می کند.

 

محیطی را در نظر بگیرید که مشخصه اکثر کلاس های درس زیست شناسی است، به ویژه در اواخر دهه 1980 زمانی که شیلا توبیاس تحقیقات خود را در این کلاس ها انجام داد. معمولاً توسط یک فرد – استاد یا بهترین اساتید زیست کنکور کلاس های 6 تا 12 – سازماندهی می شود که در محیط های آموزشی نسبتاً سنتی آموزش مستقیم بهترین اساتید زیست کنکور محور که عمدتاً با رویکردهای سخنرانی مبتنی بر تدریس تسلط دارند، زنده مانده اند، اگر نگوییم شکوفا شده اند. تسلط بر سخنرانی ها و آموزش مستقیم، به ویژه در مقطع دبیرستان و کارشناسی، در تلاش برای انتقال کارآمد حجم وسیعی از دانش انباشته شده علمی، باعث ایجاد یک فرهنگ تک نسبی از سبک های تدریس در این محیط ها شده است. اگرچه راهبردهای متنوعی برای گسترش دسترسی دانش آموزان از طریق راهبردهای آموزشی متنوع تر توسعه داده شده است (به عنوان مثال نگاه کنید بهآلن و تانر، 2003 ; تانر و همکاران ، 2003 )، این رویکردها به دلایل مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند. این بدان معنا نیست که سخنرانی ها جایی در جعبه ابزار آموزشی یک مربی زیست شناسی ندارند، بلکه به این معناست که این ابزار بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد ( پاول، 2003 ). به این ترتیب، راهبردهای تدریس مورد استفاده در کلاس های درس زیست شناسی، موقعیتی را ایجاد کرده است که ما در اینجا به عنوان انتخاب آموزشی از آن یاد می کنیم، که در آن با انتخاب آموزش خود، در حال ساختن محیط هایی هستیم که تنها زیر مجموعه ای از یادگیرندگان می توانند در آن موفق شوند. درک انواع سبک‌های یادگیری که دانش‌آموزان به کلاس درس می‌آورند نه تنها به برخی از دانش‌آموزان کمک می‌کند تا زیست شناسی بیشتری را بیاموزند، بلکه به دانش‌آموزان بیشتری در یادگیری هر علمی کمک می‌کند.

 

سبک های یادگیری: افزایش آگاهی از تنوع در بین فراگیران

پس جوانان را به یادگیری با زور و سختگیری آموزش ندهید، بلکه آنها را با چیزی که ذهنشان را سرگرم می کند به سوی آن هدایت کنید تا بهتر بتوانید با دقت به خمیدگی خاص نبوغ هر یک پی ببرید.

 

– افلاطون

 

برای فراهم کردن دسترسی آزاد به یادگیری زیست شناسی و تشویق طیف وسیع تری از دانش آموزان برای ادامه تحصیل در زیست شناسی، ما – به عنوان بهترین اساتید زیست کنکور، مربیان و اعضای هیئت علمی – باید شروع به رسیدگی به تنوع سبک های یادگیری در بین دانش آموزان در کلاس های درس خود کنیم. بنابراین، سبک یادگیری چیست؟ سبک یادگیری یک فرد را می‌توان به روش‌های مختلفی تعریف کرد، از جمله «روش و شرایط پیچیده‌ای که در آن، یادگیرندگان به بهترین نحو و مؤثرترین چیز را درک، پردازش، ذخیره و یادآوری می‌کنند»  ) یا به جای آن، «ترجیح یا تمایل یک فرد برای درک و پردازش اطلاعات به روشی خاص یا ترکیبی از راه‌ها». از منظر بیولوژیکی، مغز اندام یادگیری است، و به این ترتیب، سبک یادگیری احتمالاً تعامل پیچیده و اضطراری فیزیولوژی عصبی مغز یک فرد و فرآیند رشد منحصر به فرد است که آن را از طریق تجربه و تعامل با آن شکل داده است. محیط زیست. بنابراین، سبک یادگیری یک ویژگی فنوتیپی یک موجود زنده مانند سایر ارگانیسم ها است. با توجه به انعطاف‌پذیری مغز انسان و تمایل آن به یادگیری و احتمالاً تغییر سیناپسی در طول زمان، سبک‌های یادگیری را باید انعطاف‌پذیر و نه تغییرناپذیر در نظر گرفت – سبک یادگیری فرد می‌تواند تا حدودی فعالانه با محیط‌های یادگیری متفاوت سازگار شود.

مطالعه سبک‌های یادگیری انسان، زمینه‌ای کاملاً تثبیت شده در رشته روان‌شناسی شناختی است. قفسه های کتاب و صدها مقاله توسط محققان برجسته در این زمینه خارج از حوصله این مقدمه کوتاه بر نظریه سبک یادگیری است. برای ورود به ایده‌های اصلی برای اساتید علاقه‌مند زیست شناسی، ما انتخاب کرده‌ایم که به طور خلاصه سه چارچوب قابل دسترس را برای مشخص کردن تفاوت‌ها در روشی که یادگیرندگان ترجیح می‌دهند، بررسی کنیم: ، هوش‌های چندگانه، و ابعاد سبک‌های یادگیری در علم. هیچ یک از مکتب‌های فکری برتر یا پایین‌تر از دیگران نیست، و مواردی که در اینجا ارائه می‌شوند، تنها نمونه‌ای از ایده‌های این حوزه از تحقیقات روان‌شناسی شناختی هستند. در میان این نمونه ها، رشته ها و مضامین مشترک بسیاری وجود دارد.رویکردهای دیگری برای توصیف و طبقه بندی سبک های یادگیری پیشنهاد شده است که بی شباهت به ایده های ارائه شده در اینجا نیست.هانی و مامفورد، به طور خاص، ایزابل بریگز مایرز و مادرش، کاترین بریگز، نظریه های کارل یونگ را برای تولید ارزیابی شاخص نوع میرز-بریگز، که ارتباط بین شخصیت، خلق و خو، سبک یادگیری و انتخاب های شغلی را بررسی می کند و معمولا در هر دو مورد استفاده قرار می گیرد، اقتباس کردند. محیط های شرکتی و دانشگاهی مهم است که به خاطر داشته باشید که همه این چارچوب ها و ادبیات تحقیق در مورد درک سبک های یادگیری، تلاش هایی برای ساده سازی چیزی هستند که اساساً یک موضوع پیچیده است. یعنی چه کسی هستیم و چگونه یاد می گیریم.

 

روش های حسی یادگیری: چارچوب

شاید همه این عبارت “اما من یک یادگیرنده دیداری هستم” یا “من یک یادگیرنده شنیداری هستم” را شنیده باشند. یکی از قدیمی‌ترین توصیف‌های سبک‌های یادگیری، تعریف شیوه یادگیری ترجیحی یادگیرنده بر حسب روش حسی است که آنها ترجیح می‌دهند اطلاعات جدید دریافت کنند. VAK مخفف سه حالت حسی اصلی یادگیری است: بینایی، شنیداری و حرکتی، بسته به سیستم عصبی که یادگیرنده ترجیح می دهد اطلاعات را با آن دریافت کند. اخیراً، این چارچوب حسی به گسترش یافته است تا خواندن/نوشتن را به عنوان نوع دیگری از روش یادگیری ترکیبی شامل شود .). اگرچه همه فراگیران می توانند از همه این حالت های حسی در یادگیری استفاده کنند، اما اغلب یک حالت غالب و ارجح است. یادگیرندگان بصری از طریق دیدن یاد می گیرند و ترجیح می دهند از طریق نقاشی، تصاویر و سایر ابزارهای آموزشی غنی از تصویر یاد بگیرند. یادگیرندگان شنوایی ترجیحاً از طریق شنیدن یاد می گیرند و در گوش دادن به سخنرانی ها و کاوش در مطالب از طریق بحث مهارت دارند و ممکن است نیاز به صحبت از طریق ایده داشته باشند. یادگیرندگان خواندن/نوشتن ترجیحاً از طریق تعامل با مواد متنی یاد می گیرند، در حالی که یادگیرندگان جنبشی از طریق لمس کردن یاد می گیرند و تجربیات یادگیری را ترجیح می دهند که بر انجام دادن، درگیری فیزیکی و دستکاری اشیا تأکید دارد. در واقع، با پیشرفت تحصیلی در ایالات متحده، آموزش و پرورش اغلب بر یادگیری حرکتی با دانش آموزان خردسال از طریق استفاده از مدل‌ها و دستکاری‌ها تأکید می‌کند.با پیشرفت زبان در سال‌های دبستان، به سمت یادگیری بصری‌تر حرکت می‌کند، و در درجه اول یادگیری شنیداری در قالب سخنرانی، همراه با افزایش خواندن و نوشتن، در سال‌های دبیرستان و دانشگاه به اوج خود می‌رسد. یک استثنا اغلب محیط آزمایشگاه کالج است که همچنان فرصت هایی را برای فراگیران بالغ ارائه می دهد تا از ابزارهای دستکاری در ایجاد دانش علمی استفاده کنند. بیشتر مدرسانی که دوره‌های زیست شناسی مقدماتی را سازماندهی می‌کنند متوجه می‌شوند که مطالب را می‌توان به گونه‌ای سازمان‌دهی کرد که شامل همه انواع روش‌های یادگیری بالا باشد، اما واقعیت ثبت‌نام کلاس‌های بزرگ و بودجه محدود می‌تواند این را به چالشی تبدیل کند.در دوران دبیرستان و دانشگاه یک استثنا اغلب محیط آزمایشگاه کالج است که همچنان فرصت هایی را برای فراگیران بالغ ارائه می دهد تا از ابزارهای دستکاری در ایجاد دانش علمی استفاده کنند. بیشتر مدرسانی که دوره‌های زیست شناسی مقدماتی را سازماندهی می‌کنند متوجه می‌شوند که مطالب را می‌توان به گونه‌ای سازمان‌دهی کرد که شامل همه انواع روش‌های یادگیری بالا باشد، اما واقعیت ثبت‌نام کلاس‌های بزرگ و بودجه محدود می‌تواند این را به چالشی تبدیل کند.در دوران دبیرستان و دانشگاه یک استثنا اغلب محیط آزمایشگاه کالج است که همچنان فرصت هایی را برای فراگیران بالغ ارائه می دهد تا از ابزارهای دستکاری در ایجاد دانش علمی استفاده کنند. بیشتر مدرسانی که دوره‌های زیست شناسی مقدماتی را سازماندهی می‌کنند متوجه می‌شوند که مطالب را می‌توان به گونه‌ای سازمان‌دهی کرد که شامل همه انواع روش‌های یادگیری بالا باشد، اما واقعیت ثبت‌نام کلاس‌های بزرگ و بودجه محدود می‌تواند این را به چالشی تبدیل کند.اما واقعیت ثبت نام در کلاس های بزرگ و بودجه محدود می تواند این را به چالشی تبدیل کند.اما واقعیت ثبت نام در کلاس های بزرگ و بودجه محدود می تواند این را به چالشی تبدیل کند.

ساختارشکنی هوش: نظریه هاوارد گاردنر در مورد هوش های چندگانه

برخلاف دیگر توصیف‌های سبک‌های یادگیری، رویکرد هوارد گاردنر برای تعریف سبک‌های یادگیری از این تصور سرچشمه می‌گیرد که مفهوم هوش بسیار محدود تعریف شده است. گاردنر استدلال می کند که روانشناسان، در تعریف هوش و طراحی ابزاری برای اندازه گیری و مقایسه هوش در بین افراد، بر مفهوم واحد و واحدی از هوش تمرکز کرده اند. از نظر گاردنر، آزمون رسمی غالب IQ فقط یک نوع هوش را اندازه‌گیری می‌کند، با این حال انسان‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف هوش برتر باشند. در کتاب خود در سال 1983 Frames of Mindگاردنر نظریه هوش های چندگانه خود را که امروزه به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است، معرفی کرد. گاردنر علاوه بر هوش زبانی-کلامی و هوش ریاضی-منطقی، دو مجموعه مهارت شناختی اصلی که توسط ابزارهای IQ مورد آزمایش قرار گرفتند، شش حوزه اولیه دیگر هوش را پیشنهاد کرد ( جدول 1 را ببینید ).). گاردنر اشاره می‌کند که اگرچه این دسته از هوش‌ها ممکن است تنها زیرمجموعه‌ای از طیف توانایی‌های انسان را نشان دهند، اما احتمالاً نمایش دقیق‌تری نسبت به مفهوم منحصربه‌فرد هوش هستند. در کاوش در چارچوب هوش چندگانه گاردنر، بقایایی از رویکرد روش حسی به سبک های یادگیری که در بالا توضیح داده شد، خواهید یافت. هوش بصری-فضایی با سهولت با تصاویر و اطلاعات گرافیکی مشخص می شود و هوش جسمانی- حرکتی شامل تسهیل در دستکاری فیزیکی اشیاء، بدن و سایر حالت های فعل و انفعالات فیزیکی است ( گاردنر، 1983).). علاوه بر این، گاردنر دو هوش را پیشنهاد می کند که یا با استعدادهای خاص در درک و تعامل با دیگران (هوش بین فردی) یا با استعداد درک خود و فراشناخت در مورد خود (هوش درون فردی) مشخص می شود. برای تعریف مقوله ای از هوش، نظریه گاردنر مستلزم این است که معیارهای متعددی از جمله تمایز هوش ها از طریق آزمون های روانشناختی، پتانسیل برای بومی سازی در مغز، وجود دانشمندانی که در قلمرو یک هوش واحد سرآمد هستند، و یک فرد تکاملی بالقوه رعایت شود. تاریخ. با توجه به وجود مهارت‌های فضایی حاد در خزندگان و حشرات و شواهد مهارت‌های موسیقایی ماهرانه در پرندگان که برای علامت‌گذاری قلمرو و جذب جفت مهم هستند، این آخرین جنبه از تعریف هوش از نظر بیولوژیکی بسیار جالب است.گاردنر، 1999 ). مجدداً، یک دوره زیست شناسی مقدماتی را می توان به آسانی سازماندهی کرد تا از بسیاری از این هوش های متنوع استفاده کند، با گنجاندن انواع فعالیت های یادگیری در طول دوره، مانند سخنرانی های غنی از اطلاعات بصری، بحث هایی که تعاملات دانش آموز و دانش آموز را ترویج می کند، پروژه های گروهی و ارائه هایی که امکان عناصر خلاقانه و تحقیقات آزمایشگاهی را فراهم می کند که فراگیران را در انجام فیزیکی علم درگیر می کند.

هشت هوش     

هوش    با امکاناتی با…

زبانی-کلامی     کلمات، زبان، خواندن و نوشتن

ریاضی منطقی   ریاضیات، محاسبات و کمی سازی

بصری – فضایی  اطلاعات سه بعدی، تصویری و گرافیکی

جسمی- حرکتی دستکاری اشیا، تعامل فیزیکی با مواد

موزیکال-ریتمیک         ریتم، زیر و بم، ملودی و لحن

درون فردی      درک دیگران، توانایی کار موثر در گروه

درون فردی      توانایی فراشناختی برای درک خود، خودآگاهی

طبیعت گرایانه   مشاهده الگوها، شناسایی و طبقه بندی

ابعاد سبک های یادگیری در علم: فلدر و سیلورمن

مدل روش حسی VARK و طرحواره هوش های چندگانه گاردنر، همراه با سایر چارچوب های نظری که در اینجا ارائه نشده اند، رویکردهایی را برای تفکر در مورد سبک های یادگیری متنوع در کلاس ارائه می دهند. با این حال، آنها به طور خاص به جنبه‌هایی از سبک‌های یادگیری که می‌تواند به‌ویژه به آموزش زیست شناسی و مسائل شامل و حذف فراگیران در کلاس‌های درس زیست شناسی مرتبط باشد، نمی‌پردازند. ریچارد فلدر و لیندا سیلورمن با الهام از مطالعه شیلا توبیاس در مورد اینکه چرا برخی از دانش‌آموزان توانا از کلاس‌های زیست شناسی مقدماتی خود انتخاب می‌کنند، تلاش کردند چارچوبی برای سبک‌های یادگیری بسازند تا گسست بین سبک‌های یادگیری متنوع و سبک‌های تدریس سنتی در دروس زیست شناسی را برجسته کنند. .ابعاد سبک های یادگیری آنها در علم در اصل به عنوان چارچوبی برای تجزیه و تحلیل آموزش و یادگیری در زمینه های مهندسی پیشنهاد شد. با این حال، سودمندی آن در سراسر رشته های علمی گسترش می یابد.

 

چهار بعد از سبک‌های یادگیری دانش‌آموز را پیشنهاد می‌کنند، که هر کدام به حالت‌های ترجیحی دانش‌آموزان برای دریافت اطلاعات مربوط می‌شود، از جمله 1) نوع اطلاعاتی که دریافت می‌کنند (حسی یا شهودی)، 2) نحوه دریافت آن (بصری یا شفاهی)، 3) فرآیند دریافت آن (فعالانه یا تأملی)، و 4) ترتیب دریافت آن (به صورت متوالی یا جهانی). این ابعاد برای در نظر گرفتن تنوع سبک‌های یادگیری و اینکه چگونه راهبردهای تدریس در کلاس‌های زیست شناسی به طور منظم دسترسی به یادگیری را برای این نوع دانش‌آموزان فراهم می‌کند مفید هستند.

درس زیست شناسی، صرف نظر از سبک آموزشی مربی، عموماً از نظر مقدار اطلاعات ارائه شده غنی است. در مدل خود، فلدر و سیلورمن پیشنهاد می‌کنند که دانش‌آموزان می‌توانند در انواع اطلاعاتی که ترجیح می‌دهند در طول یادگیری دریافت کنند، تفاوت اساسی داشته باشند. در یک افراطی، دانش‌آموزان حسی هستند – کسانی که ترجیح می‌دهند حقایق را دریافت کنند، در به خاطر سپردن و جزئیات ماهر هستند، و انتظارات روشن و روال‌های معمول را در یادگیری ترجیح می‌دهند. یادگیرندگان شهودی برای آنها دوگانه هستند، که ترجیح می دهند مفاهیم را دریافت کنند، روابط بین ایده ها را ببینند، پیچیدگی ها و استثناها را کشف کنند و از رویکردهای نوآورانه و متنوع برای مشکلات استقبال کنند.فلدر و سیلورمن تأکید می‌کنند که مطمئناً یک سلسله ترجیحات بین افراط‌های یادگیرندگان حسی و شهودی وجود دارد، همانطور که در بالا توضیح داده شد، اما استدلال می‌کنند که این تمایز برای در نظر گرفتن تطابق یا عدم تطابق بین این دو بعد سبک یادگیری و تربیت مربی در یک دوره علمی مفید است. . هر دو نوع یادگیری ضروری است اگر دانش آموزی بخواهد هم پایگاه دانش مورد نیاز و هم مهارت های مورد نظر را برای به کارگیری آن دانش در تفکر خلاقانه درباره مسائل علمی کسب کند.هر دو نوع یادگیری ضروری است اگر دانش آموزی بخواهد هم پایگاه دانش مورد نیاز و هم مهارت های مورد نظر را برای به کارگیری آن دانش در تفکر خلاقانه درباره مسائل علمی کسب کند.هر دو نوع یادگیری ضروری است اگر دانش آموزی بخواهد هم پایگاه دانش مورد نیاز و هم مهارت های مورد نظر را برای به کارگیری آن دانش در تفکر خلاقانه درباره مسائل علمی کسب کند.

بعد دوم از سبک های یادگیری پیشنهاد شده توسط فلدر و سیلورمن به روش حسی واقعی مربوط می شود که از طریق آن یادگیرندگان اطلاعات را دریافت می کنند، مشابه چارچوب VARK که در بالا توضیح داده شد. ویژگی یادگیرندگان بصری ترجیح برای یادگیری از نمایش ها، تصاویر، نمودارها و نمودارها است، در حالی که زبان آموزان کلامی فرصت هایی را برای کشف مطالب جدید از طریق فرآیندهای مبتنی بر زبان مانند صحبت کردن، نوشتن، توضیح دادن و بحث کردن ترجیح می دهند. فلدر خاطرنشان می کند که بسیاری از آموزش زیست شناسی در سطح کالج به شدت بر استفاده از سخنرانی به عنوان یک ابزار آموزشی متکی است، که اغلب فاقد مواد بصری بیشتر است، عملی که به طور مداوم دسترسی به یادگیری توسط یک یادگیرنده ترجیحا بصری را مختل می کند. در زیست شناسی زیستی، منابع بصری به طور فزاینده ای در دسترس هستند،از تصاویر ارائه شده در قالب‌های مختلف توسط ناشران کتاب‌های درسی گرفته تا کتابخانه‌های منابع الکترونیکی از جمله انیمیشن‌ها و ویدیوها (به آرشیو ویژگی‌های آموزش زیست‌شناسی سلولی مانند «نماها و بررسی‌های ویدیویی» و همچنین «آموزش زیست‌شناسی سلولی WWW.» مراجعه کنید).

بُعد سوم سبک‌های یادگیری فلدر و سیلورمن که به آموزش غالب کلاس‌های زیست شناسی مرتبط است، بین یادگیرندگان فعال و یادگیرندگان متفکر تمایز قائل می‌شود. آنها اظهار می‌کنند که یادگیرندگان فعال ترجیح می‌دهند در حین انجام تحقیقات، کار گروهی، بحث‌ها و فرصت‌های دیگر برای تعامل دانش‌آموز-دانش‌آموز و دانشجو-بهترین اساتید زیست کنکور، یاد بگیرند و فعالانه درگیر آن باشند. از سوی دیگر، یادگیرندگان انعکاسی، به احتمال زیاد فرصت‌هایی را برای تأمل، کار فردی و فرصتی برای هضم اطلاعات در غیاب زمینه اجتماعی ترجیح می‌دهند. اگر به چارچوب گاردنر برگردیم، یادگیرندگان فعال در چارچوب فلدر و سیلورمن ممکن است از هوش بین فردی بالایی برخوردار باشند، در حالی که یادگیرندگان بازتابی ممکن است در حوزه هوش درون فردی برتری داشته باشند. در حالت ایده آل،فرصت هایی برای کار فردی و گروهی باید بخشی از هر دوره علمی مقدماتی باشد.

 

در نهایت، فلدر و سیلورمن بعد از یادگیری را بر اساس روش ترجیحی پیشنهاد می‌کنند که در آن یادگیرنده دانش جدیدی را برای خود می‌سازد و دوگانگی بین یک یادگیرنده متوالی و یک یادگیرنده جهانی را توصیف می‌کند. یادگیرندگان متوالی به عنوان افرادی توصیف می شوند که یک مسیر خطی و منظم را به دانش جدید ترجیح می دهند، که به عنوان مجموعه ای از قطعات کوچکتر ارائه می شود که در کنار هم قرار می گیرند. در مقابل، فراگیران جهانی ترجیح می‌دهند یک دید کلی از مفاهیم بزرگ‌تر ایجاد کنند و سپس این ایده‌ها را به جزئیات کوچک‌تر تبدیل کنند. در دوره‌های زیست شناسی سنتی، احتمالاً یادگیرندگان متوالی ممکن است برتر باشند، و ممکن است در غیاب درک سیستم‌ها و به هم پیوستگی مفاهیم اصلی بتوانند این کار را انجام دهند. اما در همین محیط ها،یادگیرندگان جهانی ممکن است در میان حقایق گم شوند و نتوانند تصویر بزرگتری را که برای آنها در ایجاد دانش ضروری است درک کنند.

دانش آموزانی که سبک های یادگیری آنها در هر یک از مقوله های داده شده قرار می گیرد، پتانسیل این را دارند که دانشمندان عالی باشند. برای مثال، حسگرهای مشاهده‌گر و روشمند، تجربی‌گران خوبی می‌سازند، و شهودگران بصیر و تخیلی، نظریه‌پردازان خوبی هستند. یادگیرندگان فعال در مدیریت و کار پروژه تیم محور ماهر هستند. یادگیرندگان انعکاسی در تحقیق و طراحی فردی به خوبی عمل می کنند. یادگیرندگان متوالی اغلب تحلیلگران خوبی هستند و در حل مسائل همگرا (تک پاسخ) مهارت دارند. فراگیران جهانی اغلب ترکیب‌کننده‌های خوبی هستند که می‌توانند مطالبی را از چندین رشته برای حل مسائلی که با رویکردهای تک رشته‌ای مرسوم حل نمی‌شوند، استخراج کنند.

فلدر همچنین تأکید می‌کند که تغییرات در آموزش برای افزایش دسترسی به یادگیری علم نیازی به تغییرات عمده نیست. استفاده از هر دو راهبرد آموزشی که زمان تفکر و تأمل دانش آموزان را در کلاس فراهم می کند و استراتژی هایی که تعامل دانش آموز و دانش آموز را در طول یک دوره ساختار می بخشد، آموزش ها را متفاوت می کند و امکان تجربیاتی را فراهم می کند که در زمان های مختلف برای یادگیرندگان متفکر و فعال بهینه باشد. صرفاً معرفی مفهوم بزرگ‌تر برداشت انرژی از غذا قبل از ارائه دقیق فرآیند تنفس سلولی می‌تواند نمای کلی مفهومی لازم را برای درگیر کردن یادگیرنده جهانی فراهم کند و به یادگیرنده متوالی در اتصال این فرآیندهای شیمیایی به عملکردهای کلان زندگی کمک کند. چیزها

 

پیوند نظریه های سبک یادگیری با کلاس

تدریس ریاضی و زیست شناسی از این که تمام مقیاس باشد و موسیقی کافی نباشد، رنج می برد.

 

– شیلا توبیاس

 

آموزش زیست شناسی افتراق

با ترکیب تحقیقات در مورد اینکه چرا دانش‌آموزان دروس زیست شناسی را رها می‌کنند و چارچوب‌هایی برای طبقه‌بندی سبک‌های یادگیری، چالش به نظر واضح می‌رسد. بهترین اساتید زیست کنکور زیست شناسی برای دستیابی به مخاطبان متنوع از زبان آموزان، باید سبک های تدریس خود و رویکردهای آموزشی مورد استفاده در دوره های علمی را متمایز و متنوع کنند. در بیشتر موارد، تنظیم درس‌ها با سبک‌های یادگیری فردی هر دانش‌آموز نه ممکن است و نه مطلوب. اینکه دانش‌آموزان چگونه سبک یادگیری خود را مشخص می‌کنند و با چه چارچوبی آن را مشخص می‌کنند، ممکن است چندان مهم نباشد، اگرچه می‌تواند با ارتقای خودآگاهی و استفاده از راهبردهای یادگیری که برای سبک یادگیری آنها مؤثر است، به موفقیت تحصیلی آنها کمک کند. اما آنچه ضروری است این است که یک مربیسبک تدریس امکان دسترسی دانش آموزان با سبک های مختلف یادگیری را در طول تجربیات یک دوره علمی فراهم می کند. کلید اجتناب از انتخاب آموزشی و حفظ طیف وسیع تری از دانش آموزان علاقه مند به علم، آموزش متمایز است، یک سبک آموزشی که از رویکردهای آموزشی متعدد نشأت می گیرد و نه یک رویکرد منفرد.

تأمل در سبک تدریس خود

اگرچه نسبت به بسیاری از چارچوب‌های نظری برای در نظر گرفتن سبک‌های یادگیری توسعه‌یافته‌تر نیست، اما ابزارهایی برای توصیف و بررسی انواع سبک‌های تدریس مربیان در حال ظهور هستند. آنتونی گراشا (1996) در کتاب 1996 خود، آموزش با سبک: راهنمای عملی برای تقویت یادگیری از طریق درک شیوه‌های آموزشی و یادگیری، پنج گروه سبک تدریس را پیشنهاد می‌کند و ارزیابی می‌کند که هر کدام تا چه حد می‌توانند در پرداختن به نیازهای سبک‌های یادگیری چندگانه و متفاوت انعطاف‌پذیر باشند. یک کلاس درس: متخصص، اقتدار رسمی، مدل شخصی، تسهیل کننده، و نماینده. هر سبک عمدتاً در میزان بهترین اساتید زیست کنکور محوری یا دانش آموز محوری آموزش متفاوت است. به ندرت یک مربی به اندازه کافی با یک سبک تدریس معرفی می شود، همانطور که هیچ دانش آموزی با یک سبک یادگیری مشخص نمی شود. با این حال، گراشامقوله های پیشنهادی چارچوبی را برای بررسی و ارزیابی سبک تدریس خود فراهم می کند. در سبک تدریس خود شما، تا چه اندازه زبان آموزان نه تنها از طریق سخنرانی های مبتنی بر شنیداری، بلکه از طریق ابزارهای دیداری مانند نمودارها، نمودارها و فرصت هایی برای دانش آموزان برای ترسیم نمودارهای خود به مطالب دسترسی دارند؟ چه زمانی یادگیرندگان عمدتاً حرکتی می‌توانند مطالب را کاوش کنند، در نمایش‌های ساده شرکت کنند یا ارائه‌های خلاقانه را توسعه دهند؟ برای توصیف بیشتر سبک تدریس خود، خوانندگان می توانند پرسشنامه سبک تدریس گراشا را در نظر بگیرند و تحلیل او را از رابطه بین سبک های مختلف تدریس و سبک های مختلف یادگیری مطالعه کنند.تا چه اندازه زبان آموزان نه تنها از طریق سخنرانی های مبتنی بر شنیداری، بلکه از طریق ابزارهای دیداری مانند نمودارها، نمودارها و فرصت هایی برای دانش آموزان برای ترسیم نمودارهای خود به مطالب دسترسی دارند؟ چه زمانی یادگیرندگان عمدتاً حرکتی می‌توانند مطالب را کاوش کنند، در نمایش‌های ساده شرکت کنند یا ارائه‌های خلاقانه را توسعه دهند؟ برای توصیف بیشتر سبک تدریس خود، خوانندگان می توانند پرسشنامه سبک تدریس گراشا را در نظر بگیرند و تحلیل او را از رابطه بین سبک های مختلف تدریس و سبک های مختلف یادگیری مطالعه کنند.تا چه اندازه زبان آموزان نه تنها از طریق سخنرانی های مبتنی بر شنیداری، بلکه از طریق ابزارهای دیداری مانند نمودارها، نمودارها و فرصت هایی برای دانش آموزان برای ترسیم نمودارهای خود به مطالب دسترسی دارند؟ چه زمانی یادگیرندگان عمدتاً حرکتی می‌توانند مطالب را کاوش کنند، در نمایش‌های ساده شرکت کنند یا ارائه‌های خلاقانه را توسعه دهند؟ برای توصیف بیشتر سبک تدریس خود، خوانندگان می توانند پرسشنامه سبک تدریس گراشا را در نظر بگیرند و تحلیل او را از رابطه بین سبک های مختلف تدریس و سبک های مختلف یادگیری مطالعه کنند.یا ارائه های خلاقانه را توسعه دهید؟ برای توصیف بیشتر سبک تدریس خود، خوانندگان می توانند پرسشنامه سبک تدریس گراشا را در نظر بگیرند و تحلیل او را از رابطه بین سبک های مختلف تدریس و سبک های مختلف یادگیری مطالعه کنند.یا ارائه های خلاقانه را توسعه دهید؟ برای توصیف بیشتر سبک تدریس خود، خوانندگان می توانند پرسشنامه سبک تدریس گراشا را در نظر بگیرند

صریح بودن در مورد سبک های متنوع یادگیری حمیدرضا زارعی زیست

در نهایت، شاید ساده‌ترین گام برای تطبیق سبک‌های یادگیری متنوع و سبک‌های آموزشی منحصربه‌فردتر، تصدیق صریح موضوع و وجود سبک‌های مختلف یادگیری باشد. در حال حاضر منابع زیادی در اکثر دانشگاه ها و پردیس های دانشگاهی برای کمک به دانش آموزان در درک سبک یادگیری خود وجود دارد. شروع یک دوره آموزشی با هدایت دانش‌آموزان به سمت ابزارهایی که می‌تواند به آنها در فراشناختی شدن در مورد فرآیندهای یادگیری و ترجیحات خود کمک کند، می‌تواند راه درازی داشته باشد. هنگامی که دانش آموز متوجه شد که یادگیرنده بصری تری است، می تواند در جهت تبدیل اطلاعات به تصاویر، نمودارها و نمودارها تلاش کند، حتی اگر اطلاعات در ابتدا در آن حالت به آنها ارائه نشده باشد. ابزارهای خودارزیابی که در بالا به آنها اشاره شد می تواند محل خوبی برای شروع دانش آموزان باشد.

 

بنابراین، به همان جایی که شروع کردیم برمی گردیم. بهترین اساتید زیست کنکور آرزوی یادگیری همه دانش آموزان خود را دارند. مسئله این است که ما ممکن است ندانیم که چگونه به بهترین نحو به هر یک از آنها آموزش دهیم، به خصوص در یک کلاس درس. برای درگیر کردن دانش‌آموزان با سبک‌های یادگیری متنوع در کلاس‌های درس، احتمالاً باید فراتر از روش‌های تدریس که برای ما به‌عنوان یادگیرنده خوب کار می‌کرد، برویم و رویکردهای جدیدی را پیدا کنیم که درهای یادگیری زیست شناسی را برای طیف گسترده‌تری از دانش‌آموزان باز کند. و گسترش رپرتوار سبک تدریس فرد یک تغییر فوری و عمده نیست، بلکه یک فرآیند تدریجی است که می‌توان با گام‌های کوچک به آن نزدیک شد و روش‌های جدید را یکی یکی و شاید فقط برای یک دوره کلاسی امتحان کرد. جذب گروه متنوع تری از دانش آموزان به علم، تجربیات ما را غنی می کند و قدرت و تنوع جدیدی را برای شرکت علمی ما به ارمغان می آورد.

 

تگ ها: , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

کلیه حقوق مربوط به کارنامه خرد می باشد و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است