بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف

دانش آموزان ضعیف برای فراگیری فیزیک به کتابی نیاز دارند که  درسنامه کاملی داشته باشد و فقط صرفا حل تست نباشد

اما اکثر کتابهای تست کنکور که در بازار آموزشی ایران وجود دارند، برای افراد ضعیف مناسب نیستند زیرا در آنها فقط تستهایی بیان شده و توضیحات در پاسخنامه ها قرار دارند و پاسخنامه ها بسیار مختصر هستند.

اما کتاب فیزیک کارنامه خرد نوشته مهدی باباخانی دارای آموزش کامل تمام مباحث است و از صفر تا صد همه چیز کامل تدریس شده و در پایان تستهای مناسب هر فصل گنجانده شده.البته کتاب فیزیک خیلی سبز نیز  یکی از بهترین کتابهای فیزیک کنکور برای افراد ضعیف است اما درسنامه در آغاز ندارد و توضیحات در دل پاسخنامه تستها گنجانده شده است.

اما اگر فقط به دنبال کتاب تست خالی هستید و به آموزش نیاز ندارید،کتابهای میکرو گاج و نشر الگو میتواند برایتان مناسب باشد.

ویژگیهای کتاب فیزیک کارنامه خرد چیست؟

1-آموزش این کتاب بصورت کامل و صفر تا صد است

2-کلیه نکات تستی در این کتاب آموزش داده شده است

3-پس از بیان هرنکته بلافاصه تست خوبی از مبحث مربوطه حل گردیده است.

4-کتاب به زبان خودمانی و بدون تکلف نوشته شده و به راحتی میتوان با آن ارتباط برقرار کرد

5-تستهای زیادی در پایان هرفصل قرارداه شده که با حل آنها به تمام تیپهای احتمالی کنکور تسلط خواهید یافت

بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف

بررسی بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف

همه صاحبنظران آموزشی نیک میدانند که کتاب آموزشی خوب، ابزار مهم آموزش و یادگیری است. بدون کتاب آموزشی خوب، یادگیری یا آموزش چیزی بسیار دشوارو یا حتی شاید محال باشد.

کتاب آموزشی  نقش مهمی در آموزش دارد. استفاده از آن در مراحل مختلف بستگی به ماهیت موضوع و سطح ذهنی دانش آموزان دارد.

بهترین کتاب فیزیک کنکور، در مقاطع متوسطه اهمیت بیشتری دارد، زیرا کتاب آموزشی  بر اساس برنامه آموزشی  یا برنامه آموزشی  پایه یا سطح نوشته می شود.

از این رو استفاده از بهترین کتاب فیزیک کنکور ضروری است زیرا برنامه آموزشی  یا برنامه آموزشی  کلاس یا سطح را پوشش می دهد.

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف با استفاده از روش نقطه به نقطه باید دانش آموز را آماده نماید

هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف کل فرآیند مطالعه به پنج بخش اصلی تقسیم می شود. مرحله اول آماده سازی است که آن را به پنج مرحله بسیار ساده دیگر تقسیم می کنیم:

  1. مرحله آماده سازی
  2. برگ‌ریزی.
  3. تعیین زمان مطالعه.
  4. تعیین مقدار.
  5. دانش موضوعی.

قبل از انجام هر کار دیگری، بهتر است کتابی را که قرار است مطالعه کنیم ورق بزنیم(بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف ) این کار درست همانطور که کتابی را که از یک کتابخانه به امانت گرفته ایم، بررسی می کنیم. به عبارت دیگر، ما به سرعت کتاب را ورق می زنیم، بنابراین یک ایده کلی از محتوای کتاب به دست می آوریم. همچنین خوب است کمی به جلد کتاب دقت کنید و اگر اشاره ای مختصر به مطالب کتاب داشتید آن را مطالعه کنید.

در بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف فهرست مطالب نیز بسیار مهم است. محتویات به شما تصویری عالی از آنچه کتابی که در دستان شما است، می دهد. همچنین روشی را که نویسنده کتاب را با فصل ها و عناوین فرعی سازماندهی کرده است به شما نشان می دهد.

 

در نهایت، بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف شاخص نقطه مرجعی است که نباید حذف شود. معمولاً در انتهای کتاب آمده است. متأسفانه بسیاری از دانشجویان هستند که هرگز به خود زحمت نگاه کردن به شاخص را نداده اند و حتی برخی از وجود آن بی اطلاع هستند. اگر کتابی را به دانش‌آموزی بدهیم و از او بپرسیم که آیا این کتاب حاوی چیزی است که به حافظه انسان مربوط می‌شود، او شروع می‌کند به مدت ده دقیقه کتاب را مرور می‌کند و به فصل‌های مختلف نگاه می‌کند. اما او می‌توانست از نمایه استفاده کند و در عرض ده ثانیه کشف کند که در این کتاب(بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف )چیزی مربوط به حافظه یا برعکس وجود ندارد.

(ب) تعیین زمان

قبل از شروع مطالعه یک فصل یا یک موضوع در بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف ، باید زمانی را که برای آن صرف می کنیم مشخص کنیم. زمان ما همیشه محدود خواهد بود و این عامل دیگری در تعیین میزان زمان اختصاص ما به هر موضوع است.

این زمان لزوماً باید بسته به سختی موضوع به دوره های بیست تا چهل و پنج دقیقه ای تقسیم شود. به این ترتیب زمان لازم را برای درک و عمق بخشیدن به موضوع به ذهن خود خواهیم داد. اما از محدودیت ها هم تجاوز نمی کنیم، به طوری که حافظه ما شروع به ضعیف شدن می کند و درصد زیادی از آنچه قبلا خوانده ایم را فراموش می کنیم (به فصل و نمودار حافظه مراجعه کنید). پس از یک دوره مطالعه مثلاً سی و پنج دقیقه ای، لزوماً باید یک استراحت کوتاه در حدود پنج دقیقه وجود داشته باشد. این وقفه به سه دلیل مهم است.

 

  1. مطالعه بهترین کتابهای فیزیک کنکور برای افراد ضعیف زمان لازم را به ذهن ما می دهد تا عناصر را با یکدیگر و حتی بین عناصری که از قبل در ذهن ما وجود دارد، پیوند دهد.

 

  1. . مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف بهترین درک و یادآوری اطلاعاتی که مطالعه می کنیم را ممکن می سازد. حافظه ما در زمان استراحت در بهترین حالت خود خواهد بود و بنابراین برای قسمت بعدی آماده هستیم.

 

  1. . تورق بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف به بدن ما فرصت استراحت طبیعی و فرصت استراحت می دهد. بنابراین به خودمان اجازه می دهد برای مدتی از تنش فرار کنیم و با نیروهای جدید شروع کنیم.

 

بنابراین درک این نکته مهم است که مدت زمانی که می توانیم تمرکز کنیم محدود است و بنابراین نباید بدون استراحت های لازم مطالعه کنیم. مثالی که در زیر خواهم آورد معمولی است.

شما تصمیم گرفته اید که یک موضوع را سه ساعت متوالی مطالعه کنید. اما در طول چهل و پنج دقیقه اول با وجود اینکه موفق به پیشرفت شدید، تلاش کردید. در این مرحله متوجه می شوید که درجه درک موضوع در حال بهبود است. اکنون سوال این است:

آیا در این مرحله استراحت می کنید یا با سرعت جدید به مطالعه ادامه می دهید؟

حدود نود درصد پاسخ می‌دهند که به مطالعه این موضوع ادامه می‌دهند، زیرا اکنون همه چیز آسان‌تر شده و درک متن آسان‌تر شده است.

اما بهترین پاسخ این است که باید استراحت کنیم. دلیل آن دقیقاً مقدار اطلاعاتی است که می توانیم در یک دوره مطالعه به یاد بیاوریم. همانطور که در فصل حافظه دیدیم، اگر به طور مداوم و بدون وقفه مطالعه کنیم، ممکن است آنچه را که می خوانیم بفهمیم، اما در یادآوری مطالب خوانده شده در بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

(ج) تعیین مقدار

با تعیین میزان مطالبی که در مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف مطالعه خواهیم کرد، هدف خاصی در پیش رو داریم. این خود تأثیر مثبتی بر تلاش مطالعه ما دارد.

وقتی می گوییم باید میزان مطالعه را تعیین کنیم، منظورمان این است که باید مشخص کنیم از کدام صفحه از مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف شروع کنیم و از کجا به پایان برسانیم. بنابراین ما یک هدف مشخص و تعریف شده داریم که باید به آن برسیم. به این ترتیب از سرگردانی بی هدف، ترس از ناشناخته ها و حجم زیاد مطالعه اجتناب می کنیم. همچنین بسیار مهم است که مقداری که ما تعیین می کنیم در محدوده معقول باشد تا بتوانیم آن را در زمانی که در اختیار داریم پوشش دهیم. قبل از شروع مطالعه و بعد از اینکه تصمیم گرفتید چقدر مطالعه کنید، می توانید یک نشانگر در صفحه ای که متوقف می کنید قرار دهید تا از نظر بصری بدانید که دائماً به سمت هدف خود در حال حرکت هستید. این یک راهنما و در عین حال یک نقطه مرجع خواهد بود،

(د) دانشی که از قبل در مورد موضوع مورد مطالعه ما وجود دارد

پس از تصمیم گیری در مورد مقدار و زمان صرف برای مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف در مدت زمان کوتاهی آنچه را که در مورد موضوع می دانیم، روی کاغذ می نویسیم. حدود دو تا سه دقیقه برای این تمرین وقت می گذاریم. یادداشت های ما باید کوتاه و در حد امکان باشد.

هدف اصلی این تمرین بهبود تمرکز بر روی موضوع مورد نظر و جلوگیری از سرگردانی بی هدف است. با صرف دو تا سه دقیقه به فکر کردن در مورد موضوع خود، ما با مطالبی که در متن خود توضیح داده شده است هماهنگ می شویم و بنابراین از فکر کردن به هر چیز دیگری که با موضوع خود مرتبط نیست اجتناب می کنیم. وقتی آنچه را که در مورد موضوع مورد بررسی می دانیم می نویسیم، نیازی نیست همه چیزهایی را که می دانیم بنویسیم. به همین دلیل است که ما محدودیت زمانی دو دقیقه ای داریم تا بتوانیم ذهن را در مسیر درست هدایت کنیم.

این تمرین مزایای مشابه دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، این فرصت را به ما می دهد که به یاد بیاوریم و در عین حال دانشی را که در مورد یک موضوع خاص داریم به هم وصل کنیم. این در امتحانات یا سخنرانی هایی که ممکن است مجبور به انجام آن باشیم بسیار مفید است. اما مزیت اصلی تمرکز ما بر روی یک موضوع خاص  در مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف است.

(ه) سؤالات

بنابراین بعد از اینکه زمانی را که اختصاص خواهیم داد مشخص کردیم، کمیت را مشخص کردیم و مدتی در مورد موضوع خود فکر کردیم، آخرین مرحله آماده سازی این است که تصمیم بگیریم از فصلی که قرار است مطالعه کنیم چه چیزی به دست آوریم. برای این منظور باید سؤالاتی را که در طول مطالعه باید به آنها پاسخ دهیم، تعریف کنیم.

در مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف پرسش‌ها به مطالعه ما هدف می‌دهند، به ما کمک می‌کنند با استفاده از قضاوت خود بخوانیم، و ما را دائماً سرپا نگه می‌دارند. به این ترتیب ما به جای گیرنده های منفعل تبدیل به محقق فعال می شویم.

همچنین زمانی که به سوالات اختصاص خواهیم داد نباید بیش از پنج دقیقه باشد. فراموش نکنیم که می توانیم در حین مطالعه سوالاتی را اضافه کنیم.

در رابطه با این موضوع، پژوهشی در دو گروه از افراد هم سن و با سطح تحصیلات و درجه ادراک یکسان انجام شده است. هر گروه باید همان کتاب را مطالعه می کرد و زمان کافی به آنها داده شد.

به گروه الف گفته شده بود که در سراسر کتاب مرور خواهد شد و بنابراین آنها باید بر اساس این واقعیت مطالعه کنند.

 

به گروه ب گفته شده بود که در سه موضوع اصلی که در کتاب ذکر شده است مورد آزمایش قرار می گیرند و بنابراین باید بر اساس آن مطالعه کنند. هر دو گروه در واقع در سراسر کتاب مورد بررسی قرار می گیرند.

در اینجا ممکن است فکر کنیم که گروه ب در مورد موضوعاتی که به آنها به عنوان پایه گفته شده است بهتر می نویسند، در حالی که گروه دیگر در مورد موضوعات دیگر، و در نهایت هر دو گروه درباره یکسان می نویسند.

اما گروه دوم نه تنها در دروس اصلی خوب نوشتند، بلکه در تمامی سوالات امتحان نمرات بسیار بالاتری کسب کردند. دلیل موفقیت گروه ب این است که مضامین اصلی به عنوان حلقه های ارتباطی عمل می کردند که بر روی آنها اقتباس و سایر عناصر کتاب را به هم متصل می کردند.

 

بنابراین سؤالات اساسی و اهدافی که در این مرحله در حین مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف باید از خود بپرسیم به عنوان مراکز ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرند که سایر اطلاعات به راحتی بر روی آنها تطبیق داده می شود. در نهایت، سوالات باید تا حد امکان مشخص و دقیق و همچنین اهداف ما باشد.

بنابراین در مرحله آماده سازی ابتدا باید با استفاده از مطالب و نمایه موضوع خود را سریع بشناسیم. بلافاصله بعد از آن باید زمانی را که اختصاص می دهیم، تقریباً 30 تا 55 دقیقه و در عین حال مقداری که می خوانیم، تعیین کنیم. در دو دقیقه بعد، دانشی را که از قبل در مورد موضوع داریم، روی یک کاغذ می نویسیم. آخرین مرحله آماده سازی، تعیین سؤالات و اهدافی است که برای متن مورد بررسی داریم.

  1. نمای کلی

یک نکته جالب در مورد افرادی که در حال مطالعه یک کتاب یا یک فصل هستند این است که خواندن را از صفحه اول شروع می کنند و تا رسیدن به صفحه آخر ادامه می دهند.

من می گویم این بهترین روش برای مطالعه یک موضوع نیست، زیرا دو عیب بسیار مهم دارد.

(الف) ما حتی یک ایده کلی از آنچه قرار است دقیقا بخوانیم شکل نگرفته ایم.

ب) سعی می کنیم عمارت خود را بسازیم، یعنی متن را بفهمیم، فقط از صفحه اول بسازیم و قدم به قدم پیش برویم.

 

من در اینجا یک مثال مشابه را با مطالعه بازی پازل معروف ذکر می کنم. در این بازی سعی می کنیم تمام قسمت ها را با هم هماهنگ کنیم تا در پایان تصویر کاملی از بازی شکل بگیرد.

اولین قدم در این بازی که به ما کمک می کند و زندگی ما را آسان می کند، یافتن تمام مهره هایی است که متعلق به گوشه ها و بلافاصله بعد از مهره های اطراف هستند. مرحله بعدی یافتن تمام قطعاتی است که رنگ یکسانی دارند و بنابراین متعلق به یک منطقه هستند. سپس با قرار دادن تکه های مختلف در جای خود ادامه می دهیم. اگر الان در حین کار قطعه ای را پیدا کردیم که نمی توانیم آن را سر جایش بگذاریم، چون مشکل داریم، در آن نقطه گیر نمی کنیم، بلکه آن را کنار می گذاریم و با یک قطعه دیگر ادامه می دهیم. بنابراین در نهایت و پس از اینکه تصویر بازی ما به خوبی پیش رفت، قرار دادن مهره های “سخت” در جای مناسب بسیار آسان تر است.

ما دقیقاً می توانیم همین کار را با مطالعه انجام دهیم. بنابراین، قبل از شروع مطالعه دقیق فصل، مهم است که ایده نسبتا خوبی از آنچه در فصل وجود دارد داشته باشیم.

در مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف نمای کلی فصل دقیقاً همین هدف را دارد. یعنی تصویر نسبتا خوبی از آنچه در این فصل وجود دارد در ذهن خود ایجاد کنیم.

 

در طول بررسی استفاده از بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف راهنمای تصویری، یعنی خودکار یا مداد بسیار مهم است. به این ترتیب به حافظه خود کمک می کنیم و در عین حال سریعتر و کارآمدتر می خوانیم.

نکات قابل توجه و تاکید در حین بررسی.

الف)  در مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف تکرارها ( معمولاً در پایان هر فصل یا در انتهای کتاب یافت می شود)

(ب) عکس – تصاویر .

ج) پاراگراف اول و آخر (از پاراگراف اول می‌توانیم نتیجه‌گیری خوبی در مورد آنچه قرار است حاصل شود و از آخرین پاراگراف به نتیجه کلی می‌رسیم).

 

(د) جداول .

 

(ه) یادداشت های حاشیه ای .

 

(ز) کلمات خط دار یا بزرگ .

 

(ح) عنوان و زیرنویس .

 

(i) نمایش های گرافیکی .

 

(ی) آمار .

 

  1. مطالعه کنید

 

در این مرحله در حین مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف ما کاری را انجام می دهیم که بسیاری آن را خواندن نزدیک می نامند. اما این مرحله همانطور که مشخص شد اولین مرحله نیست بلکه سومین مرحله در روند مطالعه ما است. در اینجا تأکید می کنم که منظور از مطالعه دقیق، مطالعه فعال و انتقادی است. کاری که قرار است انجام دهیم این است که کلماتی را که در کتاب هستند جذب نکنیم. در عوض باید به دنبال ایده های پشت کلمات باشیم، یعنی به آنچه می خوانیم فکر کنیم. ما این ایده ها را قضاوت می کنیم و با توجه به تجربیات و منطق خودمان، آنها را با دیگران مقایسه می کنیم.

 

هنر مطالعه دقیق یک متن را می توان به سه بخش تقسیم کرد:

 

الف) در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف ایده های اصلی را بیابید.

 

(ب) در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف برای دریافت جزئیات مهم است

 

ج) در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف برای ارزیابی آنچه می خوانیم ضروری است

 

الف) در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف کشف ایده های اصلی مهم اسیت

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف یکی از اساسی ترین سوالاتی که باید در نظر داشته باشیم این است: ایده اصلی در اینجا چیست؟ در حین مطالعه، ایده های مرکزی را می توان در سطوح مختلف یافت.

بیایید یک کتاب را به عنوان مثال در نظر بگیریم. این کتاب بدیهی است که یک ایده اصلی یا اصلی دارد، که البته می‌توانیم فقط با خواندن مطالب پشت جلد آن به آن دست پیدا کنیم.

اکنون هر فصل نیز ایده اصلی خود را خواهد داشت که البته کمتر کلی خواهد بود. هر بخش از فصل نیز ایده اصلی خود را دارد، اما مطمئناً تخصصی تر. در نهایت، هر پاراگراف فصل ایده اصلی خود را خواهد داشت که خاص ترین آن نیز خواهد بود. برای اینکه تصویری خوب و کامل از کتابی که مطالعه می کنیم داشته باشیم باید تمام ایده های اصلی هر سطح را بدست آوریم.

ب) جزئیات مواد.

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف جزئیات مهم دقیقا چیست؟ این یک یا چند عنصر است که ایده اصلی را روشن یا پشتیبانی می کند. این می تواند یک مثال، یک اثبات، یک توضیح یا یک کاربرد باشد. معمولاً در هر ایده مرکزی یک جزئیات مهم نیز وجود دارد.

اگر اکنون نمی‌توانیم مدرکی برای حمایت از ایده اصلی از متن پیدا کنیم، پس باید به تنهایی برای حمایت از ایده اصلی مثالی بیاندیشیم. فراموش نکنیم که به یاد آوردن مثالی از تجربیات خودمان آسان تر است.

اکثر نویسندگان به روش های مختلف به ما کمک می کنند تا بتوانیم جزئیات مهم را راحت تر پیدا کنیم.

یکی از راه های رایج این است:

زیرخط ها.

استفاده از وجوه.

استفاده از حروف درشت

 

کلمات با رنگ های مختلف

متن محصور در یک جعبه

پاراگراف های شماره گذاری شده و غیره

 

(ج) ارزیابی متن

 

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف منظور ما از ارزیابی متن آن است که چقدر متن را خوب درک می کنیم. این تا حد زیادی به این بستگی دارد که چگونه ایده های اصلی و جزئیات مهم را هنگام مطالعه مرتب کنیم. همچنین به توانایی ارزیابی آنچه می خوانیم بستگی دارد. منظورم این است که ما باید خوانندگان متفکر باشیم. ما نباید هر چیزی را که می خوانیم بدیهی بدانیم. نویسندگان ممکن است بیشتر از ما در مورد موضوع بدانند، اما این بدان معنا نیست که آنها همه چیز را می دانند.

 

بنابراین ما به طور انتقادی شواهد ارائه شده توسط نویسنده را بررسی می کنیم. ما به دنبال محدودیت ها، استثناها و تضادها هستیم.

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف در نقاط مختلف توقف می کنیم و فکر می کنیم:

“صبر کن، این نمی تواند درست باشد” یا “اما با آنچه او قبلاً گفته مطابقت ندارد” و حتی “چرا چیزی در مورد آن نگفتند … “.

 

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف بنابراین ما با در نظر گرفتن برخی سؤالات، که معمولاً نقد هستند، مطالعه می کنیم. در ادامه به برخی از سوالاتی که می توانیم در طول مطالعه در ذهن خود نگه داریم اشاره می کنم.

 

آیا حقایق ذکر شده کامل است؟

 

آیا آنها با استانداردهای امروزی رضایت بخش هستند؟

آیا می توان به راحتی حقایق را از نظر نویسنده جدا کرد؟

نتیجه گیری دقیقا چیست؟

چه نتایج دیگری می توانیم بگیریم؟

آیا باید عناصر دیگری را برای تکمیل دانش خود در مورد موضوع پیدا کنیم؟

آیا شواهدی که من تاکنون می‌دانستم با آنچه نویسنده ارائه کرده در تضاد است؟

 

  1. یادداشت ها

 

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  چرا یادداشت برداری؟ آیا آنها ضروری هستند؟ پاسخ به این سوالات که برخی می پرسند قاطعانه است. یادداشت ها هم ضروری و هم ضروری هستند. در زیر چهار دلیل اصلی برای نیاز به یادداشت ها را فهرست می کنم.

(الف) برای سازماندهی بهتر کار و اینکه بتوانید به راحتی در امتحانات تجدید نظر کنید.

(ب) برای شفاف سازی و تنظیم ایده های خود در مورد موضوع.

ج) اطمینان حاصل کنید که دائماً بر آنچه در حال مطالعه هستید متمرکز هستید.

د) مطالعه فعال و نه منفعلانه.

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف اکنون یادداشت ها را به دو نوع تقسیم می کنم:

 

استخراج نکات در خود متن در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف

 

اگر کتاب چندان ارزشمند نیست، حتی می‌توانید از رنگ‌های مختلف برای یادداشت استفاده کنید. اگر کتاب اکنون ارزشمند است (که معمول است)، پس از یک مداد استفاده کنید تا بتوانید بعداً آنچه را که یادداشت کرده اید پاک کنید.

برای علامت گذاری در کتاب می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید تا بعداً عناصر مهمی که دوست دارید تکرار کنید به شما یادآوری شود.

زیر کلمات یا حتی جملاتی که مهم تشخیص داده اید خط بکشید.

از خطوط عمودی در حاشیه برای تأکید بر پاراگراف ها یا کل جملات استفاده کنید.

علامت سوال را در نقطه ای که نیاز به بررسی بیشتر دارد یا مشکوک است قرار دهید.

علامت تعجب همچنین می تواند برای تأکید بر نقاط برجسته استفاده شود.

در نهایت می توانید از هر نماد یا کد دیگری که فکر می کنید بعداً در تکرار متن کمک می کند استفاده کنید.

یادداشت های خودت

همانطور که قبلاً در فصل یادداشت ذکر کردیم، سه راه برای یادداشت برداری وجود دارد.

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف همچنین استفاده از نمودار پویا روش بسیار خوبی است که این مزیت را دارد که زمان زیادی برای نوشتن صرف نمی کنیم و در عین حال انجام یک تکرار کوتاه نیز آسان است.

 

اما همانطور که همه ما می دانیم، اکثر دانش آموزان از نماد خطی استفاده می کنند. اگر به دلیل عادت به استفاده از آنها اصرار دارید، پس موارد زیر را امتحان کنید.

 

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف صفحه خود را به دو ستون تقسیم کنید که ستون سمت چپ یک سوم ستون دیگر باشد. در این ستون کلمات کلیدی را می نویسید و زیر آنها خط می کشید. اکنون در ستون سمت راست، جایی که فضای بیشتری وجود دارد، جزئیات یادداشت های خود را با جزئیات بیشتری می نویسید، بنابراین کلماتی را که در ستون سمت چپ نوشته اید نیز توضیح می دهید. موارد زیادی وجود دارد که در ستون سمت چپ عنوان و زیرنویس یا ایده های اصلی متن را می نویسیم و در سمت راست جزئیات مهمی که در متن مشخص کرده ایم. به این ترتیب ترکیبی از اسکلت با روش خطی داریم.

 

توضیحات ایده های کلیدی در سمت چپ. همچنین زیر آن چیزی که می خواهید بر آن تاکید کنید، خط بکشید.

به یاد داشته باشید که یادداشت ها باید تا حد امکان کوتاه و مختصر باشند. تنها راه قضاوت در مورد یادداشت‌هایتان این است که بررسی کنید تا چه حد به هدفی که برای آن نوشته شده‌اند خدمت می‌کنند.

  1. تکرارها

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف مرحله نهایی فرآیند مطالعه صحیح، تکرار است. این مرحله کاملاً ضروری و ضروری است، اما بسیاری هستند که از آن می گذرند یا آن را بی اهمیت می دانند. من می گویم که این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به ما فرصت می دهد مطالبی را که خوانده ایم تکرار کنیم. اما مهمترین چیز این واقعیت است که با تکرار به حافظه خود کمک می کنیم تا توانایی یادآوری اطلاعات را در سطوح بالا حفظ کند. همانطور که در فصل تکرارها اشاره کردیم، حافظه ما بلافاصله پس از یک فرآیند یادگیری شروع به کمرنگ شدن نمی کند، بلکه برای مدتی به سطوح بالاتری می رسد و سپس شروع به محو شدن می کند.

در هنگام مطالعه بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف بنابراین آنچه لازم است لحظه ای است که حافظه ما بیشترین عناصر را در خود جای دهد، یعنی زمانی که در بالاترین نقطه قرار دارد، برای انجام تکرارمان. به این ترتیب ما یادآوری اطلاعات را برای یکی دو روز دیگر در سطوح بالا نگه خواهیم داشت. سپس تکرار دوم و به دنبال آن سوم در یک هفته انجام می شود. در نهایت در حدود یک ماه ما باید آخرین تکرار خود را انجام دهیم و سپس داده ها به حافظه بلند مدت می روند.

ویژگی ها (ویژگی ها) بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی فیزیک:

گنجاندن برخی از این ویژگی ها و ویژگی ها در بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  های درسی فیزیک ضروری است که از نظر بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی فیزیک بسیار حائز اهمیت است. ویژگی های یک بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی فیزیک خوب را می توان تحت نکات اصلی زیر گنجاند –

  1. بر اساس برنامه درسی – بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف درسی فیزیک باید بر اساس کل برنامه درسی تجویز شده توسط وزارت آموزش و پرورش باشد. در آن باید به تمام قسمت های برنامه درسی توجه لازم داده شود.
  2. متناسب با نیازهای دانش آموزان – سطحی که بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف فیزیک برای آن نوشته شده است باید با اهداف آموزش فیزیک که برای آن سطح مقرر شده است سازگار باشد. بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف های درسی فیزیک باید با در نظر گرفتن نیازهای روزمره زندگی دانش آموزان، محیط اجتماعی و طبیعی تهیه شوند.

 

  1. نویسنده-در حال حاضر اساتید کالج و افراد دیگر برای به دست آوردن محبوبیت ارزان بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف های فیزیک می نویسند، در حالی که بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف های فیزیک باید فقط توسط افراد واجد شرایط و با تجربه نوشته شود.
  2. ترتیب مناسب موضوعات- چیدمان مطالب درسی در بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف فیزیک باید مطابق توالی روانشناختی و منطقی باشد. موضوعات مختلف باید با رعایت اصول “از ساده به دشوار”، “از شناخته شده به ناشناخته” ترتیب داده شوند.
  3. سبک زبان ساده-زبان بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف فیزیک باید متناسب با سن و سطح ذهنی دانش آموزان باشد. اغلب دیده می شود که در کتب فیزیک کلاس های پایین از زبان دشوار و پیچیده استفاده می شود که کاملاً نامناسب است زیرا دانش آموزان با نرسیدن به زبان مورد نظر خود نسبت به مطالعه ابراز بی علاقگی می کنند و پیشرفت آنها تحت تأثیر قرار می گیرد. بسیاری از مواقع زبان پرسش ها و مثال ها به قدری دشوار و مبهم است که دانش آموزان قادر به درک آنها نیستند.

 

  1. استفاده از روش های جدیدروش های مدرن و کاربردی آموزش فیزیک مانند روش آزمایشگاهی و کشفی باید در بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف فیزیک برای راهنمایی دانش آموزان و معلمان مورد تاکید قرار گیرد. روش‌های استنباط و سنتز اغلب در بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف ‌های فیزیک ذکر شده است که به همین دلیل رشد صحیح قدرت استدلال، قدرت تفکر و کشف در دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، فیزیک فقط در حد یادآوری محدود می ماند، حوزه درک و کاربرد به دانش آموزان وارد نمی شود.

به این ترتیب بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی فیزیک وسیله ای برای کسب دانش اولیه است و به عنوان راهنمای تفکر عمل می کند. به قول داگلاس – “معلم و بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی مدرسه را می سازند.” معلم فقط از طریق بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  فیزیک قادر است مطالب فیزیک را جلوی کلاس ارائه دهد. ماکسول گفته است: «بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  وسیله‌ای است که معلم از طریق آن موضوع را در کلاس ارائه می‌کند.»

به دلیل کاربرد زیاد بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی فیزیک، روش‌های مختلفی برای انتخاب بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف ‌های درسی فیزیک در هند اتخاذ شده است

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  فیزیک هم معلم فیزیک و هم دانش آموز را راهنمایی می کند. به کمک این امر مشخص می شود که در یک کلاس خاص چقدر موضوع فیزیک باید مطالعه و تدریس شود. کار کلاسی بر اساس بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی فیزیک هدایت می شود. بنابراین بهترین کتاب فیزیک کنکور برای افراد ضعیف  درسی فیزیک به همان اندازه برای معلم و دانش آموز مفید است.

 

 

تگ ها: , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

کلیه حقوق مربوط به کارنامه خرد می باشد و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است