بهترین اساتید زیست کنکور ایران

بهترین استاد زیست نظام جدید کیست؟

جهت هماهنگی کلاس با دبیران برند ایران 

با شماره های زیر تماس بگیرید

 26401062 – 021  یا   7680995-0910

ضمن ادای احترم به تمام همکاران عزیز خود به معرفی بهترین دبیران زیست ایران و برترین اساتید زیست شناسی از زاویه دید مشاوران کارنامه خرد خواهیم پرداخت. ملاک ما در انتخاب این افراد صرفا نظر شخصی مشاوران این مجموعه و نظرات دانش آموزان سنوات گذشته میباشد.اگر دبیر خوبی را میشناسید که از نظر شما در این لیست مغفول مانده است،لطفا رزومه و مشخصات ایشان را در بخش نظرات ارسال فرمایید.لیست زیر  متشکل از بهترین معلمان زیست ایران میباشد بهترین اساتید زیست ایران از نگاه کارنامه خرد:

زیست همایونی

نمونه تدریس زیست دکتر همایونی

 

لیست بهترین اساتید زیست ایران از نگاه مجموعه کارنامه خرد:

دکتر همایونی  مولف کتب زیست شناسی قلمچی و طراح تست کنکور های آزمایشی و مدرس برنامه های تلویزیونی

استاد اشکان هاشمی زیست نویسنده و مدرس

 استاد محمد رضا عمارلو زیست

استاد رضا اربابیان مولف کتب خانه زیست شناسی ایران و طراح تست کنکور های آزمایشی و مدرس برنامه های تلویزیونی

استاد علی پناهی شایق زیست

 استاد محمد مهدی میوه چی زیست

 استاد علی کرامت زیست

 استاد امیر حسین حقانی فر زیست

استاد حاجی یوسف از مدرسین برتر ایران

استاد حنیف عظیمی زیست

 استاد ماجد موید زیست

 استاد امین امین الرعایا زیست

استاد منصور کهندل زیست

استاد رضا امیر زیست

استاد پدرام فرهادیان زیست

 استاد محمد چلاجور زیست

 استاد امید فراهانی زیست

 استاد وحید شایسته زیست

 استاد محمد هاشمی زیست

 استاد  مسعود حدادی زیست

استاد مهدی آرام فر زیست نویسنده و مدرس 

 استاد امید شیخ حسنی زیست

استاد محمد همدانی زیست

 استاد  علی رضا اکبرپور زیست

 استاد مجید نیک راد زیست

 استاد رضا راحمی زیست

استاد جمال نیکنام زیست

استاد علیرضا اعتماد زیست

استاد رضا اربابیان زیست

استاد علی ظهری زیست

استاد  مهرداد عالی پور زیست

استاد حمید راهواره زیست

 استاد هادی کمشی زیست

سبک آموزشی دبیران برتر زیست چه تفاوت هایی با هم دارد؟

سالها پیش زیست شناسی درسی حفظ کردنی محسوب میشد و داشتن دبیر زیست خوب چندان برای دانش آموزان اهمیت نداشت.دانش آموزان صرفا به دنبال دبیران برتر در دروس ریاضی و فیزیک بوده و برای درس زیست شناسی آنچنان اهمیتی قایل نبودند. زیرا سوالات زیست شناسی به صورت کاملا کلیشه ای از روی کتاب درسی طراحی میگردید.

اما در ده سال اخیر به ناگاه همه چیز تغییر نمود و درس زیست شناسی با تغییرات اساسی در نحوه طراحی سوالات روبرو گردید و سوالات بسیار مفهومی شدند.از این رو پس از سالها خواب زمستانی،ناگهان دبیران زیست شناسی از اهمیت ویژه ای در کنکور برخوردار شدند و هم اکنون دبیران خوب زیست شناسی و بهترین اساتید زیست کنکور در زمره دبیران پرمخاطب و کانون توجه دانش آموزان درامدند.

اکنون بهترین دبیران زیست شناسی ایران با توجه به تغییرات گسترده کنکور در سالهای اخیر، روی به تدریس مفهومی آورده و با استفاده از انیمیشن و نقاشی های رنگی که اکثرا حاصل زحمات و ذوق شخصی شان است،سعی میکنند به عنوان برترین اساتید زیست شناسی، بهترین ارایه را جهت جلب توجه مخاطبان زیست ارایه دهند حمید رضا زارعی زیست

همایونی زیست

رزومه دکتر همایونی زیست

بهترین استاد زیست نظام جدید کیست؟
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تجربیات کشور ژاپن در خصوص نظام آموزشی این کشور

اکنون در آموزش و پرورش مدرسه، کیفیت توانایی تحصیلی که ما در تلاش برای ارتقاء آن هستیم در حال تغییر است.

در گذشته، روش‌های اصلی عبارت بودند از روش‌های یادگیری فشرده که مبتنی بر حفظ بود و روش‌های یادگیری که در آن معلمان به طور یک طرفه به دانش‌آموزان آموزش می‌دادند. با این حال، در حال حاضر، ما در حال تغییر از چنین روش یادگیری غیرفعال توسط دانش آموزان به توسعه قدرتی هستیم که در آینده در جامعه مورد نیاز خواهد بود. بیایید نگاهی بیندازیم که در آموزش مدرن از چه نوع روش یادگیری استفاده می شود و چه نوع توانایی تحصیلی با هدف ارائه به دانش آموزان آموزش داده می شود./ مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران

آنچه از دانش آموزان در بازنگری دوره تحصیلی مورد نیاز است

فناوری اطلاعات در حوزه آموزش

نگرش یادگیری را تقویت کنید

سه عنصر توانایی تحصیلی چیست؟

عنصر 1. دانش / مهارت

عنصر 2. تفکر، قضاوت و بیان

عنصر 3. استقلال / تنوع / همکاری

سه عنصر توانایی علمی حتی در کنکور سراسری دانشگاه مورد نیاز است

قوانین جدید برای کنکور مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران

چه نوع کنکوری خواهد بود؟

چگونه سه عنصر توانایی تحصیلی را توسعه دهیم

محتوای آموزشی مقطعی

یک چرخه PDCA ایجاد کنید

برای آموزش از جمله منابع محلی استفاده کنید

اجازه دهید عنصر سوم را بر اساس روش یادگیری تا کنون رشد دهیم

آنچه از دانش آموزان در بازنگری دوره تحصیلی مورد نیاز است

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

 

با بازنگری دوره تحصیلی در سال 2016، آموزش ژاپنی با هدف توسعه توانایی تحصیلی مطابق با زمان است. به عنوان مثال، در موضوع اجباری “اطلاعات I” که قرار است مطابق با دوره تحصیلی در سال 2022 انجام شود، همه دانش آموزان دبیرستانی برنامه نویسی را یاد خواهند گرفت. در آینده، برای پاسخگویی به چنین تغییرات اجتماعی، توانایی‌های تحصیلی مختلفی مورد نیاز خواهد بود، مانند آموزش یادگیری فعال که نگرش دانش‌آموزان را برای یادگیری فعالانه توسط خودشان پرورش می‌دهد.

فناوری اطلاعات در حوزه آموزش

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

از آنجایی که دانش‌آموزان با استفاده از تلفن‌های هوشمند در SNS با یکدیگر تعامل دارند، فناوری اطلاعات حتی در زمینه آموزش نیز در حال استفاده است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، برنامه نویسی در دبیرستان از سال 2022 اجباری خواهد بود، اما آموزش برنامه نویسی از دوره ابتدایی با محوریت توسعه “توانایی استفاده از اطلاعات” به عنوان “کیفیت ها و توانایی هایی که اساس یادگیری خواهند بود” آغاز می شود.

نگرش یادگیری را تقویت کنید

تا کنون دانش آموزان در کلاس منفعل بوده اند. با این حال، با توجه به بازنگری در دوره تحصیلی، آموزش با تمرکز بر روشن شدن “چه کاری می توان انجام داد” با “یادگیری مستقل، تعاملی و عمیق” در حال تغییر است.

به عبارت دیگر، از روش یادگیری با هدف کسب نمرات خوب در آزمون روش کسر، این امکان نیز وجود دارد که معلمان و دانش آموزان «آنچه را برای آن می آموزند» به اشتراک بگذارند و نگرش دانش آموزان را برای یادگیری مستقل ایجاد کنند. به عنوان یک عنصر مهم

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

سه عنصر توانایی تحصیلی چیست؟

از آنجایی که توانایی های مورد نیاز با گذشت زمان تغییر کرد و دوره تحصیلی بازنگری شد، به منظور تجمیع مباحثی که با «آرامش» یا «پر کردن» در تضاد بود نشان داده شد که سه عنصر توانایی تحصیلی خواهد بود.

سه عنصر توانایی تحصیلی به عنوان توانایی دانش آموزان برای رشد به منظور بقا در یک جامعه جدید تعیین می شود و این سه عنصر در مجموع به عنوان “توانایی زندگی” تعریف می شوند.

 

 

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

عنصر 1. دانش / مهارت

اولین عنصر «شوق زندگی» که درصدد آموزش آن در عرصه آموزش هستیم، کسب «هوش و مهارت» برای زندگی و کار در جامعه است.

این نشان می دهد که “چه چیزی را می فهمید و چه کاری می توانید انجام دهید”. شالوده سه عنصر توانایی تحصیلی است و نه تنها به دانش فردی بلکه به دانشی اشاره دارد که در آن محتویات یادگیری به هم پیوسته است و در جامعه زندگی و کار می کند.

به عنوان مثال، نه تنها وقایع گذشته را که در درس های تاریخ آموخته اید، بر اساس جدول زمانی به خاطر بسپارید، بلکه آنها را در یادگیری علت وقوع رویدادها و نوع تأثیر آنها بر آینده نیز بگنجانید. این می تواند منجر به درک عمیق شود.

علاوه بر این، ما تا به امروز به مطالعه مانند چگونگی ارتباط وقایع تاریخی با زمان حال ادامه خواهیم داد و آن را به دانش و مهارت های زندگی در جامعه پیوند می دهیم.

عنصر 2. تفکر، قضاوت و بیان

عنصر دوم «تفکر، قضاوت و بیان» است که بر پایه دانش و مهارت بنا شده است.

با پرورش «آنچه می‌دانید و نحوه استفاده از آنچه می‌توانید انجام دهید»، توانایی پاسخگویی به موقعیت‌های ناشناخته را توسعه خواهید داد.

امروز جامعه ای است که تغییرات در آن شدید است و پیش بینی آینده دشوار است. حتی در چنین شرایطی، یافتن مشکل در چیزها، تصمیم گیری جهت راه حل، یافتن روش، برنامه ریزی، اجرای آن در حین پیش بینی نتیجه و پرورش توانایی اتصال به مشکل یابی و راه حل بعدی است. .مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

عنصر 3. استقلال / تنوع / همکاری مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

و آنچه بر این دو پایه بنا شده است «استقلال، تنوع و همکاری» است که در پی اعمال یادگیری در زندگی و جامعه است. این عنصر به شما کمک می کند تا قدرت تعامل با جامعه و داشتن زندگی بهتر را توسعه دهید.

این “قدرت یادگیری و انسانیت” را تقویت می کند که به دنبال اعمال یادگیری در زندگی و زندگی اجتماعی است.

بر اساس دانش و مهارت هایی که پرورش داده اید، می توانید از تفکر، قضاوت و بیان خود برای ایجاد روش تفکر بر اساس اطلاعات، یادگیری مستقل، درک روش های مختلف تفکر و استفاده از روش های مختلف استفاده کنید. بیان عقاید و عقاید گروهی

 

سه عنصر توانایی علمی حتی در کنکور سراسری دانشگاه مورد نیاز است

سه عنصر توانایی تحصیلی، طرز تفکری است که در آینده به رکن آموزش مدرسه تبدیل خواهد شد. البته آن عناصر حتی در کنکور سراسری دانشگاه نیز الزامی خواهد بود.

تا پیش از این، موارد اصلی تست شده در کنکور این بود که چقدر می توانید بدون اشتباه در آموخته های خود پاسخ دهید و چه نوع برنامه هایی را می توانید از آموخته های خود اعمال کنید. این یک قالب آزمون بود که دانش / مهارت و تفکر / قضاوت / بیان را که دو عنصر از سه عنصر یادگیری هستند قضاوت می کند.

با این حال، از سال 2021، آزمون ورودی، استقلال، تنوع و همکاری را نیز امتحان خواهد کرد.

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

قوانین جدید برای کنکور

وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری در «اطلاعیه بررسی دستورالعمل انتخاب پذیرش دانشگاه در سال 1390 (اطلاعیه)» موارد زیر را به عنوان هدف از قوانین جدید کنکور دانشگاه ها اعلام می کند.

«در انتخاب دانشجویان جدیدالورود در هر دانشگاه، بر اساس سیاست پذیرش دانشجوی جدید بر اساس سیاست صدور گواهینامه فارغ التحصیلی، سیاست اعطای مدرک و سیاست سازماندهی و اجرای یک دوره آموزشی»، سه عنصر دانشگاهی توانایی “(” دانش / مهارت “و” توانایی تفکر “・ بهبود به ارزیابی چند وجهی و جامع “قضاوت / بیان” و “نگرش به یادگیری مستقل و همکاری با افراد مختلف”). ”

توانایی های یادگیری فعال و مهارت های کار گروهی که مستلزم استقلال، تنوع و بیان است، که قبلا فقط در برخی از آزمون ها مانند کنکور AO استفاده می شد، اکنون در آزمون های عمومی گنجانده می شود.

 

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

 

چه نوع کنکوری خواهد بود؟

کنکوری که سه عنصر توانایی تحصیلی را محک بزند دقیقا چیست؟

اول از همه، به منظور ارزیابی دقیق دو عنصر اساسی، هدف ما استفاده فعال از “آزمون مشترک پذیرش دانشگاه” و معرفی و تقویت سوالات تشریحی است. سپس به منظور ارزیابی مثبت تر “نگرش به یادگیری مستقل و همکاری با افراد مختلف” علاوه بر آزمون کتبی، استفاده فعال از اسناد نظرسنجی و مطالب نوشته شده توسط خود متقاضی.

گفته می شود که مطالب توصیف شده توسط شخص توسط مقاله، مصاحبه، مناظره، بحث گروهی، ارائه و غیره و مصاحبه قضاوت می شود.

چگونه سه عنصر توانایی تحصیلی را توسعه دهیم

دوره تحصیل نیز با گذشت زمان در حال تغییر است، زیرا قدرت مورد نیاز زمان در حال تغییر است.

سه عنصر توانایی تحصیلی وجود دارد که مهمترین ارکان رشته آموزشی است که برای تحصیل اجباری، دبیرستان و کنکور دانشگاه ضروری است، چگونه باید آنها را ارتقا دهیم؟

یک پاسخ «مدیریت برنامه درسی» است که برنامه درسی هر درس را فراتر از موضوع کل مدرسه در نظر می گیرد.

محتوای آموزشی مقطعی

تا پیش از این، دروس برای هر درس مانند زبان ملی، ریاضی، علوم و جامعه تقسیم بندی می شد. با این حال، از این به بعد، لازم است برنامه درسی ایجاد شود که در آن مطالب آموزشی با یکدیگر تعامل داشته باشند، بدون اینکه به موضوع مرتبط باشند.

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

علاوه بر این، سازماندهی محتوای آموزشی با توجه به وضعیت واقعی دانش آموزان و اهداف آموزشی، با استفاده از این نکته مهم است که فقط زمان یادگیری و تعداد کل دروس در دوره تحصیلی مشخص شده است.

مقاله معرفی برترین اساتید زیست شناسی ایران از اینجا بخوانید

یک چرخه PDCA ایجاد کنید

مدارس نیز مانند مردم ویژگی های خاص خود را دارند. بر اساس اهداف آموزش و پرورش مدرسه و اهداف اولویتی که اساس آموزش را تشکیل می دهند، ایجاد یک “طراحی بزرگ مدرسه” برای کل مدرسه همراه با معلمانی که معمولاً با دانش آموزان در مورد “چه چیزی یاد بگیرند” و “چگونه یاد بگیرند” تعامل دارند. .

این به شما امکان می دهد برنامه درسی ایجاد کنید که آگاهانه از توانایی های تحصیلی که می خواهید دانش آموزان خود کسب کنند و نوع توانایی هایی که می خواهید آنها کسب کنند، باشد.

برای آموزش از جمله منابع محلی استفاده کنید

همانطور که در دوره تحصیلی بیان شد، یکی از اهداف سه عنصر توانایی تحصیلی، پرورش توانایی زندگی در جامعه است. برای آگاهی دانش آموزان از این موضوع، «برنامه درسی باید با همکاری جامعه باشد تا بچه ها از ارتباط بین یادگیری و جامعه آگاه شوند».

لازم است توسعه دانش آموزان با همکاری جامعه در برنامه درسی گنجانده شود.

اجازه دهید عنصر سوم را بر اساس روش یادگیری تا کنون رشد دهیم

سه عنصر توانایی تحصیلی همه عناصر جدیدی نیستند. دانش و مهارت های اساسی با روش های یادگیری که دانش و مهارت را انباشته می کنند تفاوتی ندارد. اول از همه، پس از انباشت دانش که پایه و اساس خواهد بود، بر این اساس توانایی تفکر، توانایی قضاوت و توانایی بیان را بیاموزید و سپس استقلال، تنوع و همکاری با آن عناصر را بیاموزید، برای ساختن باید بزرگ شوید. توانایی های مورد نیاز در آینده، مانند کار گروهی، بحث و ارائه، فراتر از یادگیری اولیه است. بیایید سه عنصر یادگیری را یکی یکی بسازیم تا بتوانیم قدرت زندگی در زمان حال را داشته باشیم.

تگ ها: , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

کلیه حقوق مربوط به کارنامه خرد می باشد و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است