کلاس آنلاین کلاسینو یا تاملند یا ماز یا کارنامه خرد یا آنلاین آکادمی یا رایان کلاس

وبسایت فرارو در آخرین مقاله تحلیلی و آموزشی خود به مقایسه بهترین بسترهای برگزاری کلاس های آنلاین پرداخته که در ادامه به بازنشر این مطلب خواهیم پرداخت

با شروع کرونا، کلاس های آنلاین آرام آرام به اجبار جایگزین کلاسهای حضوری گردید و این تصور وجود داشت که پس از از بین رفتن کرونا، کلاس‌های حضوری جایگاه قبلی خود را بازپس خواهد گرفت.

 اما کلاس های آنلاین، با توجه به آنکه دسترسی تمام دانش آموزان به دبیران برتر و برند را به سادگی فراهم نموده است، باعث گردیده تا دانش آموزان، کلاس های آنلاین با اساتید تراز اول را به کلاسهای حضوری با استادان درجه دو و سه ترجیح دهند.

 در حال حاضر بزرگترین  و بهترین مجموعه های برگزار کننده کلاسهای آنلاین در ایران عبارتند از:

 موسسه کارنامه خرد و موسسه تام لند و موسسه کلاسینو و موسسه ماز و موسسه رایان کلاس و موسسه آنلاین آکادمی

ما در این  نوشتار به معرفی اساتید این موسسات و مقایسه آنها با هم خواهیم پرداخت

 شماره یک  موسسه کارنامه خرد

کارنامه خرد توسط استاد سامان سلامیان (رنکینگ شماره یک دبیران ریاضی) و استاد مهدی باباخانی (رنکینگ شماره یک دبیران فیزیک ایران) اداره میگردد

اصلی ترین ویژگی این موسسه، استفاده از دبیران رنکینگ یک ایران، در تمام دروس میباشد

استفاده از دبیران برند ایران در تمام دروس  و تدریس در استدیوی مجهز و با صفحه نمایشگر بزرگ (وال بزرگ) و نظم برگزاری کلاس ها و رفع اشکال بیست و چهارساعته، از ویژگی های اصلی این موسسه است. شهریه کلاس های این موسسه بعلت استفاده از اساتید برند،از سایر موسسات مشابه کمی بالاتر است. در این موسسه امکان مشاهده فیلم ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین وجود دارد و دانش آموزان پس از ثبت نام میتوانند از طریق پنل کاربری خود،فیلم کلاس ها را بارها و بارها مشاهده نمایند. از دیگر نقاط مثبت موسسه کارنامه خرد میتوانیم به رفع اشکال بیست و چهارساعته توسط اساتید اشاره نماییم.

دانش آموزان در این موسسه ( کارنامه خرد ) میتوانند اشکالات خود را بصورت 24ساعته از طریق پنل خود ارسال نموده و پاسخ مشکلات را دریافت نمایند.تنها نقطه ضعف این موسسه،قرار ندادن شرایط اقساط برای پرداخت شهریه است و به ندرت پرداخت اقساطی را میپذیرند،همچنین ندادن تخفیف به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و سایر موسسات حمایتی از دیگر نقاط ضعف کارنامه خرد است.

شماره دو موسسه کلاسینو

موسسه کلاسینو توسط استاد عربشاهی اداره می گردد و کلاسینو از اولین موسسات برگزاری کلاس آنلاین است.درواقع کلاسینو را همان امتداد راه اندیشه باید بدانیم. از  نقاط قوت موسسه کلاسینو می‌توان به وجود حداقل دو الی سه دبیر در هردرس اشاره کنیم. اما بزرگترین مشکل این موسسه جمعیت بسیار بالای دانش آموزان در هر کلاس است به طوری که در بعضی از کلاسها جمعیت های دو الی سه هزار نفر حضور دارند و این موضوع باعث می‌شود تا  چت در برخی از این کلاس ها بسته باشد و دانش‌آموزان نتوانند در سر کلاس زنده رفع اشکال مناسبی داشته باشد اما از لحاظ کیفیت برگزاری کلاسها کیفیت خوب برگزار می‌شود و تصاویر دارای یا مشکل در ارسال نمی باشد در این موسسه دانش آموزان پس از ثبت نام دارای یک پنل کاربری می شوند که می توانند فیلم های تدریس شده را در پنل خود مشاهده نمایند که این موضوع هم از نقاط قوت کلاسینو است.

کارنامه خرد یا کلاسینو نی نی سایت

شماره سه موسسه تاملند

اما  کلاس های موسسه تام لند در رده سوم موسسات کنکوری با مدیریت استاد بابایی برگزار می‌شود. بزرگترین حسن این موسسه حضور استاد بابایی است. از ویژگی‌های خوب دیگر موسسه تاملند استفاده از سی تاچ بزرگ در هنگام تدریس است و دانش آموز تخته تدریس را با کیفیت خوب و به صورت بزرگ میتوانند مشاهده کنند. در موسسه تاملند کلاس های تخصصی رشته های انسانی، زبان، هنر و فنی نیز در این موسسه برگزار می شوند که این موضوع از محسنات موسسه تاملند است همچنین  امکان مشاهده آفلاین فایل ضبط شده کلاس ها همچون کلاسینو یا کارنامه خرد یا ماز یا آنلاین آکادمی از دیگر مزایای این موسسه است

شماره چهار  رایان کلاس

رایان کلاس توسط جمعی از دبیران قدیمی اداره و مدریت میگردد. استاد شهریاری و هاشمی و فیلی از اساتید بنیانگذار موسسه رایان کلاس هستند ..برخی اساتید این موسسه  در داخل و برخی در خارج از ایران سکونت دارند. از نقاط قوت رایان کلاس میتوان به وجود اساتید مفهومی کار و تشریحی کار این موسسه اشاره کرد.  اما نقطه ضعف این موسسه، تصویر کوچک اساتید در گوشه تخته است و از وال های بزرگی که موسسه کارنامه خرد یا تاملند دارند خبری نیست. .سطح کیفی اساتید در این موسسه خوب و مطلوب است.همچنین فراگیری کشوری در مقایسه با کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد یا ماز  کمی کمتر است.

شماره پنج  موسسه ماز

در حال حاضر این موسسه به برگزاری کلاس های آنلاین برای کنکوری های ریاضی و تجربی و  دانش آموزان پایه ی دهم و یازدهم تجربی و ریاضی می پردازد. دبیران این موسسه دبیران خوبی هستند اما در مقایسه با کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد  شهرت کمتری دارند .سایت این مجموعه از کیفیت متوسط رو به بالا در کلاس های آنلاین برخوردار است. استودیوی ضبط کلاس های آنلاین در مقایسه با کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد کیفیت پایینتری دارد اما ویژگی مثبت این موسسه، قیمت ارزان کلاس ها  و جو دانش آموزان این موسسه است.

شماره شش  موسسه آنلاین آکادمی

کلاس های آنلاین آکادمی متعلق به موسسه آموزشی تخته سیاه می باشد که در چند سال اخیر فعالیت خود را در بستر آموزش آنلاین آغاز کرده است،  و آنلاین آکادمی در واقع همان امتداد تخته سیاه است آموزشگاه کنکور آنلاین آکادمی یکی دیگر از آموزشگاه هایی است که با استفاده از تجربیات چند ساله خود در عرضه محصولات کمک آموزشی فعالیت خود را در زمینه کلاس های آنلاین کنکور و دهم و یازدهم و دوازدهم آغاز نموده و از دبیران خوبی نیز استفاده میکند .پهنای مخاطبان و گستردگی مخاطبان آن در مقایسه با کلاسینو یا کارنامه خرد یا تاملند یا رایان کلاس اندکی کمتر است و کیفیت آموزشی خوب است.این موسسه همانند کلاسینو یا کارنامه خرد یا تاملند از استدیوی خوب و مجهزی استفاده میکند.

جمعبندی: اگر به دنبال کلاس با دبیران مرجع و برتر ایران هستید،قطعا موسسات آنلاین بهترین انتخاب برای شما هستند،اگر هنوز نیز در انتخاب بین دبیران موسسات کنکوری کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد یا رایان کلاس ماز یا آنلاین آکادمی مردد هستید به شما توصیه میکنیم، نمونه تدریس اساتید این مجموعه ها ببینید همچنین با جستجوی اینترنتی طرح درس اساتید را ببینید و در نهایت از بین اساتید کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد یا رایان کلاس ماز یا آنلاین آکادمی بهترین افراد را برای آموزش خود انتخاب نمایید.

آموزش مدرسه به سرعت به دیجیتال تبدیل می شود. اما تمام کارت های مربوط به درس های آنلاین در دست والدین است. نکته مهم این است که فرمت مناسب را انتخاب کنید و به فرزندتان انگیزه دهید که در قالب جدید یاد بگیرد.

بنابراین، هنگام ایجاد انگیزه در کودک برای آموزش آنلاین به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در سال 2020، رشد بی سابقه ای در بخش آموزش آنلاین رخ داد. تقاضا 2.5 برابر افزایش یافت. والدین این فرصت را داشتند که رو در رو با مربیان دارای گواهینامه بین المللی کار کنند که هرگز به آنها دسترسی نخواهند داشت. با این حال، ما این سوال را از خود پرسیدیم: بچه ها چقدر برای درس های آنلاین آماده هستند؟

نمی توان گفت که تجربه آموزش آنلاین برای بسیاری از کودکانی که در سال گذشته در قرنطینه و آموزش از راه دور بوده اند موفقیت آمیز بوده است. این موضوع چندین سوال را برای والدین ایجاد می کند. یکی از این سوالات این است که “معیارهای یک دوره آنلاین خوب چیست؟”

در اینجا 5 نشانه وجود دارد که نشان می دهد دوره های آنلاین واجد شرایط هستند:

1- معلم نسل جدید – کارشناس ارشد هوش هیجانی

صلاحیت حرفه ای و عاطفی هر دو برای یک معلم آنلاین به یک اندازه مهم هستند. در محیط دیجیتال، معلم گزینه های کمتری برای تأثیرگذاری بر دانش آموز دارد. مهم است که در شرایط محرومیت حسی با دانش آموز در یک سطح احساس شود. هوش هیجانی و سطح بالای همدلی به معلم این امکان را می دهد که خلق و خوی مورد نظر خود را ساطع کند و نسبت به سیگنال های غیرکلامی که کودک در طول یادگیری می دهد حساسیت بیشتری داشته باشد.

اغلب دروس آزمایشی برای مشاهده نحوه تدریس معلمان وجود دارد. از برگزاری کلاس های آزمایشی با فرزندتان غافل نشوید. هم واکنش های فرزندتان و هم معلم را ارزیابی کنید. این در آموزش آنلاین بسیار مهم است و هیچ مدرکی به موفقیت فرزند شما کمک نمی کند مگر اینکه معلم کلید حفظ توجه کودک را پیدا کند.

۲- مدت زمان درس آنلاین نباید بیشتر از ۲۵ دقیقه باشد.

دوره های آنلاین طولانی بی اثر هستند. مارتی لوبدل، استاد روانشناسی و بنیانگذار Study Smart، Study Less در لس آنجلس، می گوید که حتی دانش آموزان بزرگسال هم تمرکز خود را از دست می دهند و پس از 30 دقیقه تمرین به تدریج حواسشان پرت می شود. تحقیقات مایکروسافت در مورد “تنظیم مجدد مغز انسان” نشان می دهد که به دلیل نویز مداوم اطلاعات و افزایش چندوظیفگی، میانگین توجه افراد سال به سال در حال کاهش است.

 

 

میانگین زمان تمرکز کودکان امروز:

6 سال – 22 دقیقه

7 سال – 23 دقیقه

8 سال – 28 دقیقه

بنابراین، تمدید زمان دوره آنلاین توصیه نمی شود. اگر کودک ناراحت باشد، نمی تواند ارتباط خود را حفظ کند و نمی تواند اطلاعات را به طور دائم درک کند.

3- گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یکی از روش های جلب توجه کودکی است که به راحتی حواسش پرت می شود و امروزه یکی از روش های مهم آموزش آنلاین است. ماهیت روش گیمیفیکیشن این است که کودک اطلاعات جدیدی را در قالب بازی آشنا می‌آموزد. و در اینجا امکانات بی پایان است. به عنوان مثال، می توانید با یک سخنران بومی در واقعیت مجازی از لندن دیدن کنید یا می توانید در دهکده هابیت، یکی از مکان هایی که در فیلم «ارباب حلقه ها» در آن اکشن اتفاق افتاد، به گشت و گذار بپردازید. در طول تور مجازی، مشارکت کودک در فرآیند در حداکثر سطح است. او می تواند به خوبی به اطراف نگاه کند، چیزهای جدیدی بیاموزد و برداشت های خود را در این فرآیند با معلم در میان بگذارد. تبدیل فرآیند یادگیری به یک فرآیند بازی و سرگرمی یک عنصر قدرتمند در هر فعالیت آنلاین، به ویژه یادگیری زبان است.

والدین دانش‌آموزانی که از تنها فرمت معلم گفتاری که در مدارس استفاده می‌شود خسته شده‌اند و خود را منزوی می‌کنند، آنها را به این روش‌ها سوق داده و موفقیت فرزندانشان را تضمین می‌کنند.

4- اگر هدفی وجود داشته باشد، مانعی ندارد

کودکان بزرگتر برای یادگیری به انگیزه واقعی نیاز دارند که با هدف تقویت شود. وقتی هدف را نمی بینند، یادگیری چیز جدیدی برای آنها دشوار است. بنابراین اولین قدم ارزش و معنا دادن به کار است. فرض کنید فرزند شما می خواهد بدون استفاده از گوگل ترجمه با بت خود به زبان مادری خود ارتباط برقرار کند، فیلمی را به زبان اصلی خود تماشا کند یا خلاقیت گروه مورد علاقه خود را درک کند. در این صورت پیگیری هدف نهایی گام به گام آسان تر است.

بیشتر بخوانید:

تاملند یا کارنامه خرد کدامیک بهتر است ؟

کلاسینو یا ماز کدامیک بهتر است ؟

کلاسینو یا تاملند کدامیک بهتر است ؟

کلاسینو یا کارنامه خرد کدامیک بهتر است ؟

رایان کلاس یا تاملند کدامیک بهتر است ؟

تاملند یا کلاسینو کدامیک بهتر است ؟

ماز یا قلمچی کدامیک بهتر است ؟

 

تگ ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

کلیه حقوق مربوط به کارنامه خرد می باشد و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است