رزومه محمد شفیعی علویجه مدرس شیمی

استاد محمد شفیعی علویجه از مدرسان به نام و شهیر شیمی ایران متولد سال 1366 و فارغ التحصیل شیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران میباشند.استاد محمد شفیعی علویجه دارای سابقه تدریس و طراحی آزمون های آموزشی در موسسات کارنامه خرد و قلمچی و علوی بوده و استاد پروازی در شهرهای اصفهان، مشهد، گلپایگان، اراک، شوش، شوشتر میباشند.

نمونه تدریس استاد محمد شفیعی را از اینجا ببینید(کلیک نمایید)

شیمی محمد شفیعی

شیمی محمد شفیعی رزومه

استاد محمد شفیعی علویجه سالها به عنوان طراح سوالات آزمونهای قلمچی سابقه فعالیت داشته و تدریس در مدارس تیزهوشان تهران و شهرستانها و نیز سابقه  تدریس در شهید بهشتی از دیگر سوبق کاری استاد محمد شفیعی علویجه است.

امتحان شیمی دهم و یازدهم و دوادزهم در راه است؟ یا به فکر کنکور شیمی هستید؟ در هر صورت، استاد محمد شفیعی علویجه نکات مفیدی برای نزدیک شدن به این موضوع بسیار پیچیده به شما آموزش خواهند داد در اینجا نحوه مطالعه توسط استاد محمد شفیعی علویجه برای مطالعه شیمی آورده شده است.

 

برای اینکه به شما کمک کنیم در کلاس شیمی خود به اوج برسید، از کسی که خود در زمان تحصیلش از بهترینهای ایران بوده و  این کار را انجام داده و رای اثبات آن است، توصیه هایی برایتان در نظر گرفته ایم با ما هماراه باشید

 

استاد محمد شفیعی،آیا سال دوازدهم و بطور کلی شیمی کنکور سخت است؟

_ اول از همه، بیایید این بمب حقیقت را از سر راه برداریم.

بله شیمی موضوع نسبتاً دشواری است. بسیاری از دانش‌آموزان درسها را کمی طاقت‌فرسا می‌دانند تا زمانی که مفاهیم در نهایت “کار را آغاز” کنند.در واقع نخستین گام است که دشوار است

اما حتی اگر بتوانید چیزهای جدید را به سرعت درک کنید، به شما هشدار می دهم که باید به این موضوع احترام بگذارید و آماده باشید تا در میدانهای سخت قدم بگذارید و  قرار بگیرید.

قبل از حضور در کلاس، درس رو پیش خوانی کنید. مباحث شیمی رو به دو بخش مطالب حفظی و مسئله ها تقسیم نمایید و برای هر کدام به صورت مجزا وقت تخصیص دهید

همچنین بعد از تدریس دبیر محترمتان، جزوه ی دبیر و کتاب درسی را با دقت مطالعه نمایید و نکات مهم را در دفتر مخصوصی یادداشت نمایید. هنگامی که احساس کردید بر مطالب درس مسلط هستید، ابتدا تست های کنکور آن مطلب رو بزنید و بعد هم سراغ تست های تالیفی بروید. برای مطالعه شیمی کنکور ریاضی از این روش منظم استفاده نمایید که هر روز حداقل حدود 10 تست  را حل و انالیز نمایید

استاد محمد شفیعی در ادامه به خبرنگار ما می‌گوید: «شیمی یکی از آن موضوعاتی است که ممکن است فکر کنید می‌توانید در مدت کوتاهی آن را رها کنید، اما دوباره به شما می‌خورد!

“این قطعاً یک موضوع دشوار است و نیاز به کمی کار دارد – عقب نمانید!”

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه  برخی از دروس دبیرستانی وجود دارد که ممکن است بتوانید با استعداد تحصیلی و مهارت های نوشتاری خوب از پس آنها برآیید – حتی بدون قرار دادن ساعات پیشنهادی. شیمی از آن رشته ها نیست. آماده باشید تا زمان قابل توجهی را به اصلاح محتوا اختصاص دهید. برخی از نکات برای حفظ انگیزه مطالعه ممکن است در این راه کمک کند.

 

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه هر هفته خلاصه‌ای از مطالبی را که یاد گرفتید بنویسید و یک سند با تمام معادلات شیمیایی مهم ایجاد کنید». 

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه  لذت بردن از علم مهمتر از خوب بودن در ریاضیات است

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه  ممکن است فکر کنید داشتن مهارت‌های قوی ریاضی شما را در شیمی می‌سازد یا شکست می‌دهد. اما، در ح که برخی از عناصر ریاضی (مانند محاسبات ساده و جایگزین کردن مقادیر به معادلات) وجود دارد، بعید است که توانایی‌های ریاضی شما در میزان موفقیت شما در شیمی تأثیر بگذارد.

 

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه  آنچه مهمتر است این است که آیا کنجکاوی واقعی برای شیمی دارید و از کشف مفاهیم علمی لذت می برید. از آنجایی که شیمی یکی از آن دروسی است که شما باید ساعت‌های خود را در آن بگذرانید، دانش‌آموزانی که این موضوعات را دوست دارند و انگیزه مطالعه آن‌ها را دارند، بهترین کار را انجام می‌دهند.

 

نحوه مطالعه شیمی از نگاه دکتر محمد شفیعی علویجه  :

علیرغم هشدار اولیه دکتر محمد شفیعی علویجه  می گوید که موفقیت در شیمی با برخی عادات خوب مطالعه غیرممکن است.

 

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه  پیشنهاد می‌کند: «بزرگ‌ترین نکته وی این است که خلاصه‌ای از محتوایی را که هر هفته یاد گرفتید بنویسید و یک سند با تمام معادلات شیمیایی مهمی که یاد گرفتید ایجاد کنید.

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه متعهد شدن به بازنگری منظم و همراهی با محتوای کلاس‌هایتان موضوعی تکراری در توصیه‌های پنه‌لوپه برای دانش‌آموزان شیمی است. این مهمتر از همیشه در موضوعی است که به نظر او دشوارترین موضوع در این موضوع است: شیمی  .

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه می گوید: “شما باید تقریبا 20 مسیر واکنش و نحوه تعامل همه آنها با یکدیگر را برای امتحان  حفظ کنید.”

“ایتدا همه چیز بسیار ناامید کننده است، اما در نهایت فقط تلاش شما مهم است می کند.”

 

دکتر محمد شفیعی علویجه معتقد است که گذاشتن بازبینی برای شیمی تا آخرین لحظه چقدر می تواند دردسرساز باشد، و امیدوار است که تجربه او بتواند یک داستان هشدار دهنده برای دانش آموزان فعلی باشد.

او می‌گوید: «من در دوران دانش آموزی خود به خودم 7 روز به خودم فرصت دادم تا به طور مؤثر شیمی را به خودم آموزش دهم و این بسیار استرس‌زا بود.

“پس از این موضوع عقب نمانید و همه چیز را برای شب امتحان نگذارید.”

 

برای مرور  درس شیمی ، دکتر محمد شفیعی علویجه این مراحل را توصیه می کند:

خلاصه ای از هر واکنش را بنویسید.

نموداری از تمام مسیرهای واکنش دریافت کنید.

از نمودار برای پاسخ دادن به سوالات تمرینی استفاده کنید تا زمانی که دیگر به آن نیاز نداشته باشید.

اگر مفهوم یا واکنشی را که در حال اصلاح آن هستید کاملا درک نمی کنید، از معلم خود بخواهید در فرصت بعدی آن را برای شما روشن کند. حفظ کردن با فهمیدن یکی نیست .

 

نحوه مطالعه برای امتحانات شیمی از زاویه نگاه دکتر محمد شفیعی علویجه:

اگر تا اینجا خوانده باشید، از توصیه اصلی دکتر محمد شفیعی علویجه برای آمادگی امتحان تعجب نخواهید کرد: به به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه شما باید یک روال بازبینی مداوم در طول سال داشته باشید.

 

دکتر محمد شفیعی علویجه می‌گوید: «اگر در بالای محتوا بمانید و هر هفته حدود نیم ساعت را صرف مطالعه محتوایی کنید که در آن هفته یاد گرفتید، دیگر نیازی به بازبینی بیش از حد در زمان امتحان نخواهید داشت.

 

جدای از آن، درک دقیق مبانی هر مبحث شیمی مهم است. اگر آنها را نادیده گرفته اید، دکتر محمد شفیعی علویجه معتقد است امتحانات آنقدرها هم که فکر می کنید ترسناک نیستند.

به عقیده دکتر محمد شفیعی علویجه می گوید: «همه انتظار دارند امتحان خارجی شیمی با سؤالات غیرقابل پیش بینی واقعاً سخت باشد.

اما، در واقعیت، فقط داشتن یک درک اولیه از مفاهیم، ​​شما را به راه طولانی می رساند.

 

توصیه نهایی دکتر محمد شفیعی علویجه از بهترین دبیران شیمی کنکور ایران برای نحوه مطالعه برای امتحان شیمی این است که آزمایشات عملی خود را در طول سال به خاطر بسپارید و مرور  کنید.

“به تمرین هایی که انجام می دهید توجه کنید، زیرا می توانید در امتحان خارجی در مورد آنها سوال کنید.”

پس آیا باید شیمی بخوانی؟

اگر در سال دهم هستید و به امتحان شیمی فکر می کنید (یا در سال یازدهم و در مورد ادامه آن در سال آینده)،

«اگر از شیمی لذت می‌برید و می‌خواهید کار کنید، آن را  در دانشگاه دنبال کنید.

 

 

تگ ها: , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

کلیه حقوق مربوط به کارنامه خرد می باشد و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است